Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3012
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
23.08.2021 - 05.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Kirsi Maste
- Laura Salmi
- Teacher in charge
- Kirsi Maste
- Groups
-
NTA221KNTietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, K21, Leppävaara
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Location and time
Leppävaaran kampus
Materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään tiimityönä markkinoinnin kilpailikeinoanalyysi, jossa tiimi kirjoittaa markkinoinnista tietopohjaa ja soveltaa sitä valitsemansa yrityksen markkinointitoimintoihin.
Lisäksi tiimi tekee kehittämistyön, jossa paneudutaan johonkin markkinoinnin osa-alueeseen ja kehitetään sitä toimeksiantajan tarpeiden mukaiseksi hyödyntäen tutkimuksellisia kehittämistyön menetelmiä.
Exam schedules
Opintojakson aloitustapaaminen on 6.9.2021.
Ennen opintojakson aloittamista opiskelijan tulee tehdä orientaatiotehtävä, joka perustuu ajankohtaisiin markkinointia ja myyntiä käsitteleviin artikkeleihin.
Orientaatiotehtävän suorittaminen on edellytyksenä opintojaksolle osallistumiselle.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Student workload
Osallistuminen lähiopetukseen
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, tehtävien tekeminen, tiimitapaamisiin valmistautuminen)
Oppimistehtävät
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen)
Esitykset valmistautumisineen
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka tarkoittaa opiskelijalle laskennallisesti 270 opiskeluun käytettyä tuntia.
Content scheduling
Opintojakso koostuu neljästä teemasta:
1. Markkinoinnin ja myynnin perusteet
2. Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen
3. Markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi
4. Markkinoinnin kehittämisprojekti