Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3012

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 05.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual proportion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Kirsi Maste
Laura Salmi
Teacher in charge
Kirsi Maste
Groups
NTA221KN
Tietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, K21, Leppävaara
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

Leppävaaran kampus

Materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään tiimityönä markkinoinnin kilpailikeinoanalyysi, jossa tiimi kirjoittaa markkinoinnista tietopohjaa ja soveltaa sitä valitsemansa yrityksen markkinointitoimintoihin.

Lisäksi tiimi tekee kehittämistyön, jossa paneudutaan johonkin markkinoinnin osa-alueeseen ja kehitetään sitä toimeksiantajan tarpeiden mukaiseksi hyödyntäen tutkimuksellisia kehittämistyön menetelmiä.

Exam schedules

Opintojakson aloitustapaaminen on 6.9.2021.

Ennen opintojakson aloittamista opiskelijan tulee tehdä orientaatiotehtävä, joka perustuu ajankohtaisiin markkinointia ja myyntiä käsitteleviin artikkeleihin.

Orientaatiotehtävän suorittaminen on edellytyksenä opintojaksolle osallistumiselle.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta

Student workload

Osallistuminen lähiopetukseen
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, tehtävien tekeminen, tiimitapaamisiin valmistautuminen)
Oppimistehtävät
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen)
Esitykset valmistautumisineen

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka tarkoittaa opiskelijalle laskennallisesti 270 opiskeluun käytettyä tuntia.

Content scheduling

Opintojakso koostuu neljästä teemasta:

1. Markkinoinnin ja myynnin perusteet

2. Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen

3. Markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi

4. Markkinoinnin kehittämisprojekti

Go back to top of page