Skip to main content

Service Business and Marketing (10 cr)

Code: A9128-3009

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Sini Temisevä
Jarmo Heinonen
Teacher in charge
Sini Temisevä
Groups
MSA221KN
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K21, Leppävaara
Study unit
A9128

Learning outcomes

The student is able to
- classify the business functions of a service company in the hospitality sector
- present the business models and business logic of a service company
- segment both business-to-business and consumer customers
- apply marketing mix in service business

Location and time

Pääsääntöisesti Leppävaara. Aikataulun mukaan.

Materials

Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.

** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus

Teaching methods

Ensimmäisellä lähikerralla 7.9.2020 on pakollinen läsnäolo.
Läsnäoloa edellytetään myös tehtävien ja harjoitusten käsittelyjen yhteydessä.
Sisältää käyntejä Laurean ulkopuolisiin kohteisiin ja verkko-opetusta.

Employer connections

Yksilötyönä tehtävä projektityö, sisältää viisi osa-aluetta.

Exam schedules

Aikataulun mukaiset kontaktikerrat ja palautuspäivämäärät. Annettu tehtävä annetaan tunnilla.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Opintojaksolla käydään läpi yrityksen toimintamalleja, markkinoinnillisia ja mainonnallisia asioita. Opiskelija tekee liiketoimintasuunnitelman, jonka voisi toteuttaa käytännössä.

Go back to top of page