Skip to main content

Service Business and Marketing (10 cr)

Code: A9128-3009

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Sini Temisevä
Jarmo Heinonen
Teacher in charge
Sini Temisevä
Study unit
A9128

Learning outcomes

The student is able to
- classify the business functions of a service company in the hospitality sector
- present the business models and business logic of a service company
- segment both business-to-business and consumer customers
- apply marketing mix in service business

Location and time

Pääsääntöisesti Leppävaara. Aikataulun mukaan.

Materials

Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.

** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus

Teaching methods

Ensimmäisellä lähikerralla 7.9.2020 on pakollinen läsnäolo.
Läsnäoloa edellytetään myös tehtävien ja harjoitusten käsittelyjen yhteydessä.
Sisältää käyntejä Laurean ulkopuolisiin kohteisiin ja verkko-opetusta.

Employer connections

Yksilötyönä tehtävä projektityö, sisältää viisi osa-aluetta.

Exam schedules

Aikataulun mukaiset kontaktikerrat ja palautuspäivämäärät. Annettu tehtävä annetaan tunnilla.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Opintojaksolla käydään läpi yrityksen toimintamalleja, markkinoinnillisia ja mainonnallisia asioita. Opiskelija tekee liiketoimintasuunnitelman, jonka voisi toteuttaa käytännössä.

Go back to top of page