Siirry suoraan sisältöön

Päätöksenteko sosiaalisissa tilanteissa ja organisaatioissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9394-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 35
Koulutus
Päätöksenteon ilmiöt johtamisessa, kehittämisessä ja asiakastyössä (HYV5), Laurea Tikkurila
Opettajat
Kaisa Hytönen
Opintojakso
A9394

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida ja tunnistaa päätöksentekoon vaikuttavia sosiaalisia tekijöitä, kun päätöksentekijä toimii osana työyhteisöä tai verkostoa
- tulkita ja tarkastella sosiaaliseen päätöksentekoon liittyviä tieteellisiä artikkeleja ja tutkimuksellisia tekstejä
- analysoida sosiaalisia käyttäytymismalleja sekä sosiaalipsykologian että kokeellisen peliteorian näkökulmista
- tunnistaa päätöksenteon ilmiöiden merkityksen organisaatioissa
- arvioida päätöksenteon ilmiöiden soveltamisen eettisiä näkökulmia organisaatioissa

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Artikkelikokoelma (julkaistaan Canvas-alustalla)
Itsenäinen tiedonhaku

Toteutustapa

Kolme lähiopetuspäivää, ryhmätyöskentelyä kehitystehtävän parissa ja lukutehtäviä Canvas-alustalla.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Jaksotehtävä integroidaan työelämäkontekstiin.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

9.10., 13.11., 10.12. klo 9:00-16:30 Tikkurilan kampuksella.

Kansainvälisyys toteutuksella

Osa lähipäivien opetuksesta pidetään englanniksi.
Kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden soveltaminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähipäivätyöskentely: 3 x 8t = 24t
Lähipäivien kertaus: 10t
Lukutehtävät ja muu itsenäinen työskentely: 40t
Jaksotehtävä ryhmätyönä: 60t

Sisältö ja sen jaksotus

Tällä opintojaksolla paneudutaan erityisesti siihen, miten sosiaalinen konteksti vaikuttaa yksilön tekemiin päätöksiin. Tutustumme tapoihin, joilla muiden päätöksiin voidaan empiiristen tutkimusten mukaan vaikuttaa, sekä sosiaalisiin mieltymyksiin ja niiden psykologiaan.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun