Skip to main content

Decision Making in Social Environments and Organizations (5 cr)

Code: A9394-3002

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual proportion
1 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
12 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Behavioral Insights in Business Applications (HYV5), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Kaisa Hytönen
Study unit
A9394

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- tunnistaa yksilön päätöksentekotilanteita, joissa päätöksentekijä toimii osana ryhmää tai vuorovaikutuksessa muiden kanssa
- syventää tietojaan ja osaamistaan sosiaalisen päätöksenteon eri aihepiireistä, kuten vastavuoroisuudesta, sitoutumisesta, sosiaalisista normeista, laumakäyttäytymisestä, ryhmäytymisestä sekä sosiaalisesta hierarkiasta
- analysoida päätöksentekijän sosiaalisia käyttäytymismalleja, kuten luottamusta, kilpailua ja yhteistyötä sekä reiluutta ja epäoikeudenmukaisuuden kaihtamista, sekä sosiaalipsykologian että peliteorian näkökulmista

Materials

Artikkelikokoelma (julkaistaan Canvas-alustalla)
Itsenäinen tiedonhaku

Teaching methods

Kolme lähiopetuspäivää, ryhmätyöskentelyä kehitystehtävän parissa ja lukutehtäviä Canvas-alustalla.

Employer connections

Jaksotehtävä integroidaan työelämäkontekstiin.

Exam schedules

9.10., 13.11., 10.12. klo 9:00-16:30 Tikkurilan kampuksella.

International connections

Osa lähipäivien opetuksesta pidetään englanniksi.
Kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden soveltaminen.

Student workload

Lähipäivätyöskentely: 3 x 8t = 24t
Lähipäivien kertaus: 10t
Lukutehtävät ja muu itsenäinen työskentely: 40t
Jaksotehtävä ryhmätyönä: 60t

Content scheduling

Tällä opintojaksolla paneudutaan erityisesti siihen, miten sosiaalinen konteksti vaikuttaa yksilön tekemiin päätöksiin. Tutustumme tapoihin, joilla muiden päätöksiin voidaan empiiristen tutkimusten mukaan vaikuttaa, sekä sosiaalisiin mieltymyksiin ja niiden psykologiaan.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page