Decision Making in Social Environments and Organizations (5 cr)
Code: A9394-3002
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 12 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Behavioral Insights in Business Applications (HYV5), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Kaisa Hytönen
- Study unit
- A9394
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tunnistaa yksilön päätöksentekotilanteita, joissa päätöksentekijä toimii osana ryhmää tai vuorovaikutuksessa muiden kanssa
- syventää tietojaan ja osaamistaan sosiaalisen päätöksenteon eri aihepiireistä, kuten vastavuoroisuudesta, sitoutumisesta, sosiaalisista normeista, laumakäyttäytymisestä, ryhmäytymisestä sekä sosiaalisesta hierarkiasta
- analysoida päätöksentekijän sosiaalisia käyttäytymismalleja, kuten luottamusta, kilpailua ja yhteistyötä sekä reiluutta ja epäoikeudenmukaisuuden kaihtamista, sekä sosiaalipsykologian että peliteorian näkökulmista
Materials
Artikkelikokoelma (julkaistaan Canvas-alustalla)
Itsenäinen tiedonhaku
Teaching methods
Kolme lähiopetuspäivää, ryhmätyöskentelyä kehitystehtävän parissa ja lukutehtäviä Canvas-alustalla.
Employer connections
Jaksotehtävä integroidaan työelämäkontekstiin.
Exam schedules
9.10., 13.11., 10.12. klo 9:00-16:30 Tikkurilan kampuksella.
International connections
Osa lähipäivien opetuksesta pidetään englanniksi.
Kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden soveltaminen.
Student workload
Lähipäivätyöskentely: 3 x 8t = 24t
Lähipäivien kertaus: 10t
Lukutehtävät ja muu itsenäinen työskentely: 40t
Jaksotehtävä ryhmätyönä: 60t
Content scheduling
Tällä opintojaksolla paneudutaan erityisesti siihen, miten sosiaalinen konteksti vaikuttaa yksilön tekemiin päätöksiin. Tutustumme tapoihin, joilla muiden päätöksiin voidaan empiiristen tutkimusten mukaan vaikuttaa, sekä sosiaalisiin mieltymyksiin ja niiden psykologiaan.
Evaluation scale
H-5