Antti Sekki
Lähiopetus
01.02.2022 - 31.07.2022
29.11.2021 - 05.12.2021
21 - 40
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Antti Sekki
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
Laurea Tikkurila
5 op
H-5
Tavoite: Opiskelija ymmärtää asiakaskannattavuuden keskeiset tunnusluvut ja osaa hyödyntää niitä osana yrityksen johtamista. Tämä lisäksi opiskelija saa käsityksen asiakkaan arvosta eri kokoisissa yrityksissä sekä eri konteksteissa ja ymmärtää arvonmuodostuksen taustamuuttujat ja laskentamenetelmät.
Sisältö: Kurssilla käydään läpi yrityksen myyntikate ja käyttökate laskentaa eri kokoisissa yrityksissä ja konteksteissa. Tämän lisäksi käydään läpi asiakkuuden kehittämisen näkökulmasta keskeisimmät menetelmät ja niiden yhteys asiakkuuden arvoon (Customer Lifetime Value)
Kurssin jälkeen opiskelija;
1. Osaa mitata asiakaskannattavuutta eri konteksteissa ja tunnistaa asiakkuuden arvon (Customer Lifetime Value)
2. Tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
3. tuntee asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät
4. Kykenee tuottamaan organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman