•   Asiakaskannattavuus ja asiakaspääoman johtaminen V1453-3004 01.02.2022-31.07.2022  5 op  (HYV222KJ) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
    - mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
    - osaa tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman

    Vastuuopettaja

    Antti Sekki

    Toteutusmuoto

    Lähiopetus

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.02.2022 - 31.07.2022

    Ilmoittautumisaika

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Ryhmä(t)
    • HYV222KJ
    Paikkoja

    21 - 40

    Yksikkö

    Korkeakouluyksikkö D /YAMK

    Opettaja(t)

    Antti Sekki

    Koulutus

    Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila

    Toimipiste

    Laurea Tikkurila

    T&K osuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Sisältö ja sen jaksotus

    Tavoite: Opiskelija ymmärtää asiakaskannattavuuden keskeiset tunnusluvut ja osaa hyödyntää niitä osana yrityksen johtamista. Tämä lisäksi opiskelija saa käsityksen asiakkaan arvosta eri kokoisissa yrityksissä sekä eri konteksteissa ja ymmärtää arvonmuodostuksen taustamuuttujat ja laskentamenetelmät.
    Sisältö: Kurssilla käydään läpi yrityksen myyntikate ja käyttökate laskentaa eri kokoisissa yrityksissä ja konteksteissa. Tämän lisäksi käydään läpi asiakkuuden kehittämisen näkökulmasta keskeisimmät menetelmät ja niiden yhteys asiakkuuden arvoon (Customer Lifetime Value)
    Kurssin jälkeen opiskelija;
    1. Osaa mitata asiakaskannattavuutta eri konteksteissa ja tunnistaa asiakkuuden arvon (Customer Lifetime Value)
    2. Tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
    3. tuntee asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät
    4. Kykenee tuottamaan organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman