Customer Profitability and (Managing) Customer Capital (5 cr)
Code: V1453-3004
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.02.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 21 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Content scheduling
Tavoite: Opiskelija ymmärtää asiakaskannattavuuden keskeiset tunnusluvut ja osaa hyödyntää niitä osana yrityksen johtamista. Tämä lisäksi opiskelija saa käsityksen asiakkaan arvosta eri kokoisissa yrityksissä sekä eri konteksteissa ja ymmärtää arvonmuodostuksen taustamuuttujat ja laskentamenetelmät.
Sisältö: Kurssilla käydään läpi yrityksen myyntikate ja käyttökate laskentaa eri kokoisissa yrityksissä ja konteksteissa. Tämän lisäksi käydään läpi asiakkuuden kehittämisen näkökulmasta keskeisimmät menetelmät ja niiden yhteys asiakkuuden arvoon (Customer Lifetime Value)
Kurssin jälkeen opiskelija;
1. Osaa mitata asiakaskannattavuutta eri konteksteissa ja tunnistaa asiakkuuden arvon (Customer Lifetime Value)
2. Tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
3. tuntee asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät
4. Kykenee tuottamaan organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Evaluation scale
H-5