•   Markkinointiviestintä R0288-3005 28.01.2021-29.04.2021  10 op  (TOH220SY) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
    - seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
    - kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

    Vastuuopettaja

    Riikka Siuruainen

    Toteutusmuoto

    Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Chaffey, D. Smith, P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing your digital marketing.New York: Routledge Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent Artikkelit ja muu jaettava materiaali

    Toteutustapa

    Virtuaaliopetus, Projektityö yritystoimeksiantoon

    Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen.
    Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:

    •osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
    . osaa tuottaa konkreettisia markkinointiviestinnän sisältöjä
    •osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
    •osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).

    Arviointi jakautuu henkilökohtaiseen osaan ja tiimissä tehtävään projektiin.
    tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 1-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.

    Molemmat osiot arvioidaan asteikolla 1-5.

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä, jotka on kuvattu tarkemmin alla.

    Lisäksi tiimityöskentelyn arviointi: hyväksytty/ hylätty

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    28.01.2021 - 29.04.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.11.2020 - 17.12.2020

    Ryhmä(t)
    • TOH220SY
    Paikkoja

    20 - 50

    Yksikkö

    Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko

    Opettaja(t)

    Riikka Siuruainen, Katriina Reponen

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

    Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

    Koulutus

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

    Toimipiste

    Laurea Verkkokampus

    T&K osuus

    8 op

    Virtuaaliosuus

    10 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Osaamisen näyttö.

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Projektityö, yritystoimeksianto
    Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
    Toimeksiantaja: operaattori, lisätiedot myöhemmin

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15 (linkki tulee teidän lukkariin)
    Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021
    Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelyä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
    •markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
    •asiakashaastattelujen toteuttaminen
    •viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
    . markkinointiviestinnän sisällöt
    •markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
    •vertaisarviointi/opponointi
    •blogiharjoitukset
    •tuntitehtävät

    Sisältö ja sen jaksotus

    Opintojakso etenee seuravien teemojen kautta: (28.1 - 29.5.2021)

    Orientaatio opintojaksolle ja toimeksiantajan brief
    Kokonaisvaltainen markkinointiviestintä ja sen suunnittelu
    Nykytila-analyysi ja työkalut sekä tutkimusmetodit
    Sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia
    Asiakasymmärrys ja persoonat sekä asiakaspolku
    SoMe brändi, roolit ja sosiaalinen potentiaali ja kanavat
    Vaikuttajamarkkinointi ja brändilähettiläät
    Projektityön pitchaukset
    Hakukoneoptimointi, markkinoinnin automaatio
    VR, AI markkinoinnin apuna ja sisältönä. Moderni teknologia apuna Brändin tunnettavuuden kasvattamiseksi
    GDPR ja markkinointi
    Projektitöiden loppuesitykset

    Aika ja paikka

    Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15
    Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021
    Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Hyvä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Kiitettävä

    Suomeksi AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä