•   Palveluprosessien kehittäminen ML00BJ54-3002 31.08.2020-11.12.2020  10 op  (MLA219SA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
    - tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
    - arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa

    Vastuuopettaja

    Anne Turunen

    Toteutusmuoto

    Lähiopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita. Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark. Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita. Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

    Toteutustapa

    Syksyllä 2020 opetus kokonaan etänä, Zoomissa. Linkit Zoom-tapaamisiin löytyvät kalenterin lisätiedoista (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

    Oppimisalustana käytössä Optima, joka aukeaa 31.8.2020. Muutokset sisällössä mahdollisia.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Arvosana 1-5.
    Kaikki tehtävät tehty ja palautettu määräaikoihin mennessä.
    Vertaisarvioinnit.
    Aktiivinen osallistuminen

    Casetehtävä (tiimityö) 50 %
    Yksilötyö 30 %
    Oppimispäiväkirja 20 %

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    31.08.2020 - 11.12.2020

    Ilmoittautumisaika

    18.05.2020 - 24.05.2020

    Ryhmä(t)
    • MLA219SA
    Yksikkö

    Laurea Leppävaara, palvelu

    Opettaja(t)

    Annukka Korvenranta, Anne Turunen

    Lisätietoja opiskelijoille

    Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
    Oppimisalustana käytetään Optimaa, Zoomia luentoihin ja Teamsia keskusteluihin.

    Koulutus

    Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara

    Arviointiasteikko

    H-5

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Osaamisen osoittaminen näytöllä.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Oppimistehtävien peilaaminen työelämään
    Case-tehtävä koskien todellista yritystä
    Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
    Vierailijaluento

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Aloitusluento Zoomissa 31.8.2020 klo 13.00-15.00

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Keskimääräinen työmäärä/opiskelija (h) tehtävää kohden:
    Zoom-tapaamiset ja niihin valmistautuminen 50 h
    Case-tehtävä (tiimityö) 130 h
    Yksilötyö 60 h
    Oppimispäiväkirja 30 h
    Yhteensä 270 h

    Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 10 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 270 tuntia.

    Sisältö ja sen jaksotus

    - Esimiehen keskeiset tehtävät
    - Tutustua henkilöstöjohtamisen kenttään
    - Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
    * koettu palvelun laatu
    * laajennettu palvelutarjooma
    * palvelujärjestelmämalli
    * laajennettu palvelumaisemamalli

    Aika ja paikka

    Verkkotapaamiset Zoomissa vaihtelevina viikonpäivinä. Tapaamisajat ovat nähtävillä kalenterissa (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

    Hyvä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

    Kiitettävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden