Anne Turunen
Lähiopetus
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita. Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark. Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita. Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.
Syksyllä 2020 opetus kokonaan etänä, Zoomissa. Linkit Zoom-tapaamisiin löytyvät kalenterin lisätiedoista (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!
Oppimisalustana käytössä Optima, joka aukeaa 31.8.2020. Muutokset sisällössä mahdollisia.
Arvosana 1-5.
Kaikki tehtävät tehty ja palautettu määräaikoihin mennessä.
Vertaisarvioinnit.
Aktiivinen osallistuminen
Casetehtävä (tiimityö) 50 %
Yksilötyö 30 %
Oppimispäiväkirja 20 %
31.08.2020 - 11.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
Laurea Leppävaara, palvelu
Annukka Korvenranta, Anne Turunen
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Oppimisalustana käytetään Optimaa, Zoomia luentoihin ja Teamsia keskusteluihin.
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
H-5
Osaamisen osoittaminen näytöllä.
Oppimistehtävien peilaaminen työelämään
Case-tehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluento
Aloitusluento Zoomissa 31.8.2020 klo 13.00-15.00
Keskimääräinen työmäärä/opiskelija (h) tehtävää kohden:
Zoom-tapaamiset ja niihin valmistautuminen 50 h
Case-tehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Yhteensä 270 h
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 10 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 270 tuntia.
- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Tutustua henkilöstöjohtamisen kenttään
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämalli
* laajennettu palvelumaisemamalli
Verkkotapaamiset Zoomissa vaihtelevina viikonpäivinä. Tapaamisajat ovat nähtävillä kalenterissa (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden