Monimuotoinen perhe (5 op)
Toteutuksen tunnus: B0287-TOS1811
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.06.2018 - 19.08.2018
Ajoitus
22.10.2018 - 21.11.2018
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, sote
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
- Liisa Lassila
- Anne Pirinen
Vastuuopettaja
Liisa Lassila
Ryhmät
-
TOS218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Terveys- ja hyvinvointialat
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- jäsentää perheen hyvinvointiin liittyviä haasteita tämän päivän yhteiskunnassa
- jäsentää perheen monimuotoisuutta ja sisäisiä suhteita
- havaita lapsen ja perheen tuen tarpeita varhaisessa vaiheessa
- käyttää verkostomaisia ja voimavarakeskeisiä työmenetelmiä perheen tukemisessa
Toteutustapa
Optimatoteutus
Aika ja paikka
Päiväaikaan arkisin, Tikkurilan kampuksella
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Lastensuojelun keskusliitto
Erilaiset perhetyön järjestöt
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakson aloitus ma 22.10.2018 klo 8.30
Opintojakson lopetus ke 21.11.2018
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Seminaari 1 op
Kontaktiopetus 1 op
Refelktiotehtävä 1 op
Ryhmätehtävä 2 op
Lisätietoja opiskelijoille
Kontaktikertoja on yhteensä 6. Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään neljään kontaktikertaan osallistumista (riippumatta siitä, onko kontaktikerta 4-8 tunnin mittainen) sekä tehtävien tekemistä hyväksytysti. Korvaavuustehtäviä ei oteta vastaan. Aloituskerralla on läsnäolovelvollisuus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosanan kriteerit:
5 kiitettävä
Opiskelija on erittäin hyvin perehtynyt monimuotoisiin perheisiin liittyvään tieto- ja teoriaperustaan sekä siihen liittyvään ajankohtaiseen keskusteluun. Opiskelija osaa reflektoida omia arvojaan monipuolisesti eri näkökulmista ja suhteuttaa niitä sosiaali- ja terveysalan työtä ohjaaviin arvoihin. Opiskelija osaa tunnistaa ja käsitellä perheisiin liittyviä eettisiä periaatteita, kysymyksiä, haasteita/mahdollisuuksia.
3-4 hyvä
Opiskelija on hyvin perehtynyt monimuotoisiin perheisiin liittyvään teoriaperustaan ja aiheesta käytävään keskusteluun. Opiskelija tunnistaa omia arvojaan ja pohtii sosiaali- ja terveysalan eettisiä ohjeita. Opiskelija tiedostaa perheisiin liittyviä eettisiä kysymyksiä.
1-2 tyydyttävä
Opiskelija on perehtynyt monimuotoisiin perheisiin liittyvään teoriaperustaan. Opiskelija kuvaa omia arvojaan ja pyrkii tiedostamaan niitä suhteessa sosiaali- ja terveysalan työtä ohjaaviin arvoihin. Opiskelija osaa kuvata perheisiin liittyviä eettisiä kysymyksiä.