Siirry suoraan sisältöön

Tools for Visual Communication in Service DesignLaajuus (5 op)

Opinnon tunnus: A9315

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Palveluyksikkö, Tikkurila

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
  • Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
  • Janne Lahti
Vastuuopettaja

Janne Lahti

Ryhmät
  • TYJ23SJ
    Täydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S23, yhteiset opinnot
  • CYJ23SJ
    Complementary competence (master’s studies in English), S23, Generic studies

Osaamistavoitteet

The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)

Toteutustapa

Online learning with 4 contact sessions in Zoom.

Aika ja paikka

1.3. - 30.5.2024

18.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
25.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
08.04.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
07.05.2024 16.30 - 19.30 : Zoom

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Canvas workspace.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

A student may demonstrate that she/he has corresponding competence to the study unit's learning outcomes. It is essential to identify and describe the prior competence in concrete terms for the study unit's responsible lecturer.

According to Laurea's degree regulations, all students are entitled to demonstrate their competence, irrespective of where, how and when the student has acquired it. Read more from the student intranet.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Creating visual material for a chosen project.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

1.3. - 30.5.23

18.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
25.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
08.04.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
07.05.2024 16.30 - 19.30 : Zoom

Kansainvälisyys toteutuksella

International student group.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ects = appr. 135 hours

Sisältö ja sen jaksotus

CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

06.02.2023 - 12.02.2023

Ajoitus

01.03.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D /YAMK

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
  • Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
  • Janne Lahti
  • Tarja Chydenius
Vastuuopettaja

Tarja Chydenius

Ryhmät
  • CYJ23KJ
    Complementary competence (master’s studies in English), K23, Generic studies
  • TYJ23KJ
    Täydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), K23, yhteiset opinnot

Osaamistavoitteet

The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)

Toteutustapa

Online learning with 4 contact sessions in Zoom.

Aika ja paikka

1.3. - 30.5.23

Thu. 23.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Wed. 29.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 18.4. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 9.5. klo 16.30 – 19.30 Zoom

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Canvas workspace.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

A student may demonstrate that she/he has corresponding competence to the study unit's learning outcomes. It is essential to identify and describe the prior competence in concrete terms for the study unit's responsible lecturer.

According to Laurea's degree regulations, all students are entitled to demonstrate their competence, irrespective of where, how and when the student has acquired it. Read more from the student intranet.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Creating visual material for a chosen project.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

1.3. - 30.5.23

Thu. 23.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Wed. 29.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 18.4. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 9.5. klo 16.30 – 19.30 Zoom

Kansainvälisyys toteutuksella

International student group.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ects = appr. 135 hours

Sisältö ja sen jaksotus

CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 05.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D /YAMK

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
  • Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
  • Janne Lahti
  • Tarja Chydenius
Vastuuopettaja

Tarja Chydenius

Ryhmät
  • CYJ22KJ
    Complementary competence (master’s studies in English), K22, Generic studies
  • TYJ22KJ
    Täydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), K22, yhteiset opinnot

Osaamistavoitteet

The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)

Toteutustapa

Online learning with 4 contact sessions in Zoom.

Aika ja paikka

3.1. - 14.4.2022

Wed. 19.1. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Thu. 20.1. klo 16.30 – 19.30 (location to be confirmed)
Wed. 23.2. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Wed. 30.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Optima workspace.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Acknowledgement of prior learning, to be discussed with the responsible learning facilitator.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Creating visual material for the EduDig, a Erasmus+ funded project

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

The study unit starts on early January with a pretask.
See above for the Zoom sessions.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Workload & assessment
5 ects = approx. 135 student working hours
All assignments are individual tasks, around 120 h
Contact sessions: 12 h
A more detailed workload per assignments is given in the Canvas workspace.

Sisältö ja sen jaksotus

CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment and feedback by the learning facilitators and peer assessment.
See criteria below.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

All assignments need to be handed in and pass the follwoing criteria:
1. The assginment output corresponds to the assignment brief technically and content-wise
2. The output follows basic design standards (choice of graphics, colors, typography, composition & laypout )
3. All design choices are well justifyed
4. The final output is technically of high-quality and manifests at least moderate creativity
5. The effort reflects the timely input allocated for the assignment.