Tourism Destinations ManagementLaajuus (5 op)
Opinnon tunnus: TO00BN88
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry
Ajoitus
02.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, palvelu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Hospitality Management and Service Design (PHA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Marjaana Salomaa
- Marjukka Turunen
Vastuuopettaja
Marjaana Salomaa
Ryhmät
-
PHA223SNDegree Programme in Hospitality Management and Service Design, daytime studies, S23, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Literature will be based on academic journals, such as Annals of Tourism Research, International Journal of Hospitality Management, Tourism Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management.
Academic articles(articles should be peer reviewed full text): Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism; Journal of Tourism Challenges and Trends; Annals of Tourism Research; Journal of Sustainable Tourism; Tourism Management; Journal of Travel Research; The International Journal of Tourism Research
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Not available.
Kansainvälisyys toteutuksella
Sopii vaihto-opiskelijoille
Aiempia matkailun opintoja (Discovering tourism tai vastaava osaaminen) tarvitaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja tehtävät 135 tuntia
Sisältö ja sen jaksotus
Viikoittaiset luennot
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla luennot toimivat pohjana ryhmätyöskentelylle ja itsenäiselle tiedonhankinnalle. Aktiivinen osallistuminen on siksi tärkeää.
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
15.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, palvelu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Complementary Competence, bachelor’s studies in English (CCM2), Services
Opettaja
- Annukka Korvenranta
- Marjaana Salomaa
Vastuuopettaja
Marjaana Salomaa
Ryhmät
-
CCM221SYComplementary competence (bachelor’s studies), S21, Services
Osaamistavoitteet
Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry
Toteutustapa
Tässä projektitoteutuksessa tutustutaan matkailukohteeseen toimintaympäristönä sekä alueorganisaation tehtäviin. Suunnittelu ja kehittämistyö ovat isossa roolissa.
Kehittämistehtävä tehdään kohteeseen Uudellamaalla
Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Kehittämistehtävä tehdään kohteeseen Uudellamaalla
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä.
Kansainvälisyys toteutuksella
Sopii vaihto-opiskelijoille
Aiempia matkailun opintoja (Discovering tourism tai vastaava osaaminen) tarvitaan.
Soveltuu monimuoto-opiskelijoille
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä. Yhteensä 135 tuntia
Sisältö ja sen jaksotus
Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä.
Lisätietoja opiskelijoille
Sopii hyvin Grand Tour -opintojakson kanssa suoritettavaksi.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projekti koostuu ryhmätyöskentelystä ja itsenäisestä tiedonhankinnasta. Aktiivinen osallistuminen on siksi tärkeää.