Siirry suoraan sisältöön

Tourism Destinations ManagementLaajuus (5 op)

Opinnon tunnus: TO00BN88

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Degree Programme in Hospitality Management and Service Design (PHA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
  • Marjaana Salomaa
  • Marjukka Turunen
Vastuuopettaja

Marjaana Salomaa

Ryhmät
  • PHA223SN
    Degree Programme in Hospitality Management and Service Design, daytime studies, S23, Leppävaara

Osaamistavoitteet

Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Literature will be based on academic journals, such as Annals of Tourism Research, International Journal of Hospitality Management, Tourism Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management.

Academic articles(articles should be peer reviewed full text): Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism; Journal of Tourism Challenges and Trends; Annals of Tourism Research; Journal of Sustainable Tourism; Tourism Management; Journal of Travel Research; The International Journal of Tourism Research

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Not available.

Kansainvälisyys toteutuksella

Sopii vaihto-opiskelijoille
Aiempia matkailun opintoja (Discovering tourism tai vastaava osaaminen) tarvitaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja tehtävät 135 tuntia

Sisältö ja sen jaksotus

Viikoittaiset luennot

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla luennot toimivat pohjana ryhmätyöskentelylle ja itsenäiselle tiedonhankinnalle. Aktiivinen osallistuminen on siksi tärkeää.

Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

15.01.2022 - 30.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Complementary Competence, bachelor’s studies in English (CCM2), Services
Opettaja
  • Annukka Korvenranta
  • Marjaana Salomaa
Vastuuopettaja

Marjaana Salomaa

Ryhmät
  • CCM221SY
    Complementary competence (bachelor’s studies), S21, Services

Osaamistavoitteet

Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry

Toteutustapa

Tässä projektitoteutuksessa tutustutaan matkailukohteeseen toimintaympäristönä sekä alueorganisaation tehtäviin. Suunnittelu ja kehittämistyö ovat isossa roolissa.

Kehittämistehtävä tehdään kohteeseen Uudellamaalla

Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kehittämistehtävä tehdään kohteeseen Uudellamaalla

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä.

Kansainvälisyys toteutuksella

Sopii vaihto-opiskelijoille
Aiempia matkailun opintoja (Discovering tourism tai vastaava osaaminen) tarvitaan.
Soveltuu monimuoto-opiskelijoille

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä. Yhteensä 135 tuntia

Sisältö ja sen jaksotus

Projekti koostuu aloituskerrasta, säännöllisistä ohjauksista ja loppuesityksestä.

Lisätietoja opiskelijoille

Sopii hyvin Grand Tour -opintojakson kanssa suoritettavaksi.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projekti koostuu ryhmätyöskentelystä ja itsenäisestä tiedonhankinnasta. Aktiivinen osallistuminen on siksi tärkeää.