Siirry suoraan sisältöön

Digital Service Business and Marketing (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0218-3034

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 01.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.03.2020 - 13.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Juha Uutela
Tomas Illman
Vastuuopettaja
Juha Uutela
Opintojakso
R0218

Tavoitteet

The student is able to
- analyze current trends in digital services
- develop digital service processes
- manage the digital customer experience
- market digital services
- plan how to use digital sales channels
- use digital tools to support marketing
- apply regulations of digital business

Aika ja paikka

Leppävaara

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Knapp, J. 2016. Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days.
Banfield, R. 2015. Design Sprint: A Practical Guidebook for Building Great Digital Products
Stickdorn, M. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World
Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/

Toteutustapa

Note for a student! There are three alternative ways to study this study unit: project, online or sprint. This is Design Sprint

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kesko Oyj, K Digital-yksikkö

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

17.2. - 8.3.2020 ennakkotehtävä
9.3. - 13.3.2020 Design Sprint - innovaatioviikko

Kansainvälisyys toteutuksella

Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

9.3. - 13.3.2020 kokopäiväinen
17.2. - 8.3. 2020 ennakkotehtävä omalla ajalla

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Tuotetaan asiakkaan ongelmaan ratkaisu. Kehitetään suunnitteluratkaisu ennen kuin lähdetään rakentamaan protoa ja hankitaan paras mahdollinen asiakasymmärrys kohderyhmän potentiaalisilta asiakkailta. Selvitetään, mikä on asiakkaan tarve digipalvelulle ja mahdollinen ongelma palvelun käyttämisessä.

Tehdään nopealla aikataululla proto, jota testataan kohderyhmältä hankitun tiedon ja tehtyjen havaintojen perusteella. Testausten perusteella tehdään päätös, mihin suuntaan kehittämisessä edetään. Asiakkaan todellinen tarve palvelulle ja ongelma palvelun käyttämisessä tulevat huomioiduiksi – räätälöidään palvelu ja markkinointiviestintä kohderyhmäksi valitulle asiakasryhmälle sopivaksi.

Siirry alkuun