Digital Service Business and Marketing (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0218-3034
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
25.11.2019 - 01.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.03.2020 - 13.03.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara
Tavoitteet
The student is able to
- analyze current trends in digital services
- develop digital service processes
- manage the digital customer experience
- market digital services
- plan how to use digital sales channels
- use digital tools to support marketing
- apply regulations of digital business
Aika ja paikka
Leppävaara
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Knapp, J. 2016. Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days.
Banfield, R. 2015. Design Sprint: A Practical Guidebook for Building Great Digital Products
Stickdorn, M. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World
Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/
Toteutustapa
Note for a student! There are three alternative ways to study this study unit: project, online or sprint. This is Design Sprint
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Kesko Oyj, K Digital-yksikkö
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
17.2. - 8.3.2020 ennakkotehtävä
9.3. - 13.3.2020 Design Sprint - innovaatioviikko
Kansainvälisyys toteutuksella
Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
9.3. - 13.3.2020 kokopäiväinen
17.2. - 8.3. 2020 ennakkotehtävä omalla ajalla
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Tuotetaan asiakkaan ongelmaan ratkaisu. Kehitetään suunnitteluratkaisu ennen kuin lähdetään rakentamaan protoa ja hankitaan paras mahdollinen asiakasymmärrys kohderyhmän potentiaalisilta asiakkailta. Selvitetään, mikä on asiakkaan tarve digipalvelulle ja mahdollinen ongelma palvelun käyttämisessä.
Tehdään nopealla aikataululla proto, jota testataan kohderyhmältä hankitun tiedon ja tehtyjen havaintojen perusteella. Testausten perusteella tehdään päätös, mihin suuntaan kehittämisessä edetään. Asiakkaan todellinen tarve palvelulle ja ongelma palvelun käyttämisessä tulevat huomioiduiksi – räätälöidään palvelu ja markkinointiviestintä kohderyhmäksi valitulle asiakasryhmälle sopivaksi.