Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 02.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2019 - 31.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Laurea Yhteinen
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Marjo Pääskyvuori
Anikó Lehtinen
Vastuuopettaja
Anikó Lehtinen
Opintojakso
A9125

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Aika ja paikka

Lähitapaamiset toteutetaan Leppävaaran kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa joulukuu 2018 lähtien.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu joulukuussa 2018.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.

Siirry alkuun