Kauppakeskus Willan asiakastyytyväisyyskysely / Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3041
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
27.11.2023 - 01.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 7 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 8
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Mervi Talonen
- Vastuuopettaja
- Mervi Talonen
- Ryhmät
-
HLB223SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
-
HLB223SA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU32
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Hyvinkään Kauppakeskus Willalle tehdään asiakastyytyväisyyskysely, joka mittaa kauppakeskuksen asiakaskokemukselle merkityksellisiä asioita. (Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti)
Asiakaskokemuksen mittaaminen on jatkuva prosessi, sillä asiakkaiden tarpeet ja toiveet muuttuvat ajan kuluessa. Mittaamisen tärkein ominaisuus on tuottaa luotettavaa ja reaaliaikaista asiakaskokemustietoa, mikä tässä projektityössä varmistetaan pyytämällä palaute Kauppakeskus Willan asiakkailta paikan päällä.
Projektiin sisältyy muutama tutkimuspäivä Kauppakeskus Willassa. Yhteistyökumppanina toimii Kauppakeskus Willan kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.
Projektitiimin keskeisiä tuotoksia ovat asiakastyytyväisyyskyselyn toteutus ja analysointi.
Avainsanat: asiakastutkimus, kyselytutkimus, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, liiketoiminnan kehittäminen, kyselytyökalun käyttäminen
Projekti on kampusprojekti, joka tarkoittaa sitä, että työskentely tapahtuu viikottain torstaisin klo 10.30-11.30 kampuksella. Oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Työskentelyssä hyödynnetään työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin Kauppakeskus Willan kanssa P2P-oppimisympäristössä.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Johtaminen ja johtajuus” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja on Kauppakeskus Willa, Hyvinkää ja kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.
Projektin ohjaaja liiketalouden lehtori Mervi Talonen.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Kick-off (pakollinen osallistuminen). Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Kick-off pidetään torstaina 18.1.2024 klo 10-12. Ohjaaja lähettää tilaisuuteen Outlook-kalenterikutsun, jossa ilmoitetaan myös paikka ja tapahtuman asialista.
Projektia ohjataan viikoittain torstaisin. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op=26,7 h
Sisältö ja sen jaksotus
Hyvinkään Kauppakeskus Willalle tehdään asiakastyytyväisyyskysely, joka mittaa kauppakeskuksen asiakaskokemukselle merkityksellisiä asioita. (Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti)
Asiakaskokemuksen mittaaminen on jatkuva prosessi, sillä asiakkaiden tarpeet ja toiveet muuttuvat ajan kuluessa. Mittaamisen tärkein ominaisuus on tuottaa luotettavaa ja reaaliaikaista asiakaskokemustietoa, mikä tässä projektityössä varmistetaan pyytämällä palaute Kauppakeskus Willan asiakkailta paikan päällä.
Projektiin sisältyy muutama tutkimuspäivä Kauppakeskus Willassa. Yhteistyökumppanina toimii Kauppakeskus Willan kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.
Projektitiimin keskeisiä tuotoksia ovat asiakastyytyväisyyskyselyn toteutus ja analysointi.
Avainsanat: asiakastutkimus, kyselytutkimus, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, liiketoiminnan kehittäminen, kyselytyökalun käyttäminen
Projekti on kampusprojekti, joka tarkoittaa sitä, että työskentely tapahtuu viikottain torstaisin klo 10.30-11.30 kampuksella. Oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Työskentelyssä hyödynnetään työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin Kauppakeskus Willan kanssa P2P-oppimisympäristössä.
Projektin yksityiskohtaiset tavoitteet tarkentuvat myöhemmin.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.