Siirry suoraan sisältöön

Kauppakeskus Willan asiakastyytyväisyyskysely / Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3041

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 01.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

70 % Lähiopetus, 30 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 8

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

Opettaja

  • Mervi Talonen

Vastuuopettaja

Mervi Talonen

Ryhmät

  • HLB223SA
    Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
  • HLB223SA2
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen

Toteutustapa

Hyvinkään Kauppakeskus Willalle tehdään asiakastyytyväisyyskysely, joka mittaa kauppakeskuksen asiakaskokemukselle merkityksellisiä asioita. (Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti)

Asiakaskokemuksen mittaaminen on jatkuva prosessi, sillä asiakkaiden tarpeet ja toiveet muuttuvat ajan kuluessa. Mittaamisen tärkein ominaisuus on tuottaa luotettavaa ja reaaliaikaista asiakaskokemustietoa, mikä tässä projektityössä varmistetaan pyytämällä palaute Kauppakeskus Willan asiakkailta paikan päällä.

Projektiin sisältyy muutama tutkimuspäivä Kauppakeskus Willassa. Yhteistyökumppanina toimii Kauppakeskus Willan kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.

Projektitiimin keskeisiä tuotoksia ovat asiakastyytyväisyyskyselyn toteutus ja analysointi.

Avainsanat: asiakastutkimus, kyselytutkimus, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, liiketoiminnan kehittäminen, kyselytyökalun käyttäminen

Projekti on kampusprojekti, joka tarkoittaa sitä, että työskentely tapahtuu viikottain torstaisin klo 10.30-11.30 kampuksella. Oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Työskentelyssä hyödynnetään työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin Kauppakeskus Willan kanssa P2P-oppimisympäristössä.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.

Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Johtaminen ja johtajuus” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja on Kauppakeskus Willa, Hyvinkää ja kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.
Projektin ohjaaja liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kick-off (pakollinen osallistuminen). Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Kick-off pidetään torstaina 18.1.2024 klo 10-12. Ohjaaja lähettää tilaisuuteen Outlook-kalenterikutsun, jossa ilmoitetaan myös paikka ja tapahtuman asialista.

Projektia ohjataan viikoittain torstaisin. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op=26,7 h

Sisältö ja sen jaksotus

Hyvinkään Kauppakeskus Willalle tehdään asiakastyytyväisyyskysely, joka mittaa kauppakeskuksen asiakaskokemukselle merkityksellisiä asioita. (Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti)

Asiakaskokemuksen mittaaminen on jatkuva prosessi, sillä asiakkaiden tarpeet ja toiveet muuttuvat ajan kuluessa. Mittaamisen tärkein ominaisuus on tuottaa luotettavaa ja reaaliaikaista asiakaskokemustietoa, mikä tässä projektityössä varmistetaan pyytämällä palaute Kauppakeskus Willan asiakkailta paikan päällä.

Projektiin sisältyy muutama tutkimuspäivä Kauppakeskus Willassa. Yhteistyökumppanina toimii Kauppakeskus Willan kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.

Projektitiimin keskeisiä tuotoksia ovat asiakastyytyväisyyskyselyn toteutus ja analysointi.

Avainsanat: asiakastutkimus, kyselytutkimus, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, liiketoiminnan kehittäminen, kyselytyökalun käyttäminen

Projekti on kampusprojekti, joka tarkoittaa sitä, että työskentely tapahtuu viikottain torstaisin klo 10.30-11.30 kampuksella. Oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Työskentelyssä hyödynnetään työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin Kauppakeskus Willan kanssa P2P-oppimisympäristössä.

Projektin yksityiskohtaiset tavoitteet tarkentuvat myöhemmin.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa I. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:


Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida


Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta

Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Ouriginalin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Lisätiedot

Projektissa syntyy vastaavaa osaamista kuin opintojaksolla HL00BQ79 Liiketoiminnan suunnittelu, joten molempia opintojaksoja ei voi sisällyttää tutkintoon.