Child-oriented Activity in Early Childhood Education and Care (10 cr)
Code: TO00BU27-3015
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Sanna Saraste
- Kaisa Salminen
- Teacher in charge
- Sanna Saraste
- Groups
-
SSYOV25KYVarhaiskasvatuksen sosionomin osaajakoulutus, Avoin AMK, K25, Tikkurila
-
TOS225SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Terveys- ja hyvinvointialat
- Study unit
- TO00BU27
Learning outcomes
The student is able to
- describe the theoretical starting points of a child’s growth, development and learning and use methods that support them in accordance with the child’s needs
- apply the pedagogical understanding of early childhood education and care and the social pedagogical approach in their activities
- utilise the possibilities of pedagogical documentation in child-oriented activities
- plan, implement and evaluate pedagogical, creative, integrative and phenomenon-based activities
Location and time
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan Canvas-työtilassa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Toteutuksella on yksi työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti. Projektipaikan opiskelija hankkii itse varhaiskasvatuksesta. Projektipaikkana voi toimia päiväkoti, avoin varhaiskasvatustoiminta tai perhepäivähoito.
Exam schedules
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opintojaksolle hyväksytyn tulee vahvistaa osallistumisensa tekemällä ennakkotehtävä ja palauttaa se Canvasin keskustelualueelle. Tehtävä annetaan viimeistään opintojakson käynnistyessä 9.9.2025 ja sen palautus edellytetään viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Mikäli opiskelija ei vahvista osallistumistaan tällä tavoin toimien, hänen ilmoittautumisensa toteutukselle hylätään ja tilalle voidaan ottaa toinen opiskelija.
Opintojakson kuusi verkkotapaamista ovat läsnäolovelvollisia. Läsnäolovelvollisilta opetuskerroilta poissaolon korvaaminen edellyttää opettajan kanssa sovitun korvaavan tehtävän suorittamista. Kaikkia läsnäoloa vaativia opetus- ja ohjauskertoja ei voida suorittaa korvaavilla tehtävillä. Jos opiskelija on yli puolet läsnäoloa vaativista tapaamisista poissa, korvaaminen ei ole mahdollista.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Content scheduling
Opintojakso on yksi varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden tuottavista opintojaksoista. Verkko-opinnot edellyttävät aktiivisuutta ja sitoutumista vuorovaikutteiseen opiskeluun zoomin välityksellä kaikilla kuudella läsnäolovelvollisilla kerroilla. Toteutuksella on myös yksi varhaiskasvatuksen työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti, joka on laajuudeltaan 5 op. Opintojaksolla on yksilö-, pari- ja ryhmätyöskentelyä.
Opintojakso muodostuu kolmesta moduulista:
- Lapsen kasvu, kehitys ja oppiminen
- Pedagogisen ja sosiaalipedagogisen ymmärryksen soveltaminen
- Luova, eheyttävä ja ilmiöpohjainen pedagoginen toiminta
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.