Asiakaslähtöiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut (3op)
Toteutuksen tunnus: SH00BY60-3045
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 24.11.2025 - 30.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Toimipiste
- Laurea Lohja
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja
- Opettajat
- Virpi Valkama
- Vastuuopettaja
- Virpi Valkama
- Ryhmät
-
SHF226KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K26, Lohja
- Opintojakso
- SH00BY60
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata asiakaan roolin oman elämänsä asiantuntijana ja toimijana
- selittää asiakkaan läheisten merkityksen potilaan voimavarana
- kuvata ammatillisen asiakas - hoitaja suhteen ja soveltaa vuorovaikutuksen keskeisiä lähtökohtia kasvokkain ja verkossa tapahtuvassa vuorovaikutuksessa
- toimia ennaltaehkäisevästi ja riskitason huomioiden haasteellisessa tai väkivallan uhkaa sisältävissä asiakastilanteissa
- kuvata pääpiirteet sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnista, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavoista sekä ohjauksesta ja valvonnasta Suomessa
- hyödyntää sähköisiä palvelupolkuja osana palvelujärjestelmää
- kuvata terveydenhuoltoa ohjaavan lainsäädännön ja informaatio-ohjauksen
- kuvata sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuoja- ja turvallisuusvaatimuksia potilastietojen luomisessa, käytössä, säilyttämisessä ja hävittämisessä
Arviointiasteikko
H-5