Health Promotion, Support for Self-care and Guidance in Nursing (4 cr)
Code: SH00BS83-3052
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 10.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
18.08.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Irene Latva-Korpela
- Tiina Putkuri
- Teacher in charge
- Tiina Putkuri
- Groups
-
STG225KATerveydenhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K25, Otaniemi
- Study unit
- SH00BS83
Learning outcomes
The student is able to
- analyse the health risks and threats to the populations’ health on community and individual level
- apply recommendations and research information related to the prevention of chronic illnesses when planning and implementing guidance on healthy lifestyles for patients and their families
- plan and implement interventions to promote health and functional capacity for individuals and significant others in utilising multiprofessional cooperation and networks
- plan, implement and evaluate resource-based guidance and online guidance that supports individual self-management with varying pedagogical methods and with ethical justifications
- describe guidance and information related to the prevention and control of infectious diseases
Location and time
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Tarkemmat tiedot opintojaksolla käytettävästä oppimateriaalista löytyy opinnon Canvasista.
• Absetz, P., Rautava, P., Patja, K., Ripatti-Toledo, T. & Ripatti-Toledo, T. 2022. Terveyden edistäminen. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim.
https://laurea.finna.fi/Record/3amk.300866 (E-kirja) tai https://laurea.finna.fi/Record/3amk.297423 (Kirja)
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opinnolla ei ole projekti/hankeyhteistyötä eikä työelämän kanssa tehtävää yhteistyötä.
Exam schedules
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opintojaksolle hyväksytyn tulee vahvistaa osallistumisensa. Tällä opinnolla vahvistaminen tapahtuu esittäytymällä keskustelualueella Canvasissa ennen ensimmäistä opetuskertaa. Mikäli opiskelija ei vahvista osallistumaan tällä tavoin toimien, hänen ilmoittautumisensa toteutukselle hylätään ja tilalle voidaan ottaa toinen opiskelija.
International connections
Opinnolla ei ole kansainvälistä sisältöä.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Content scheduling
Opinnon keskeisiä sisältöjä ovat terveyden edistämisen käsitteet, terveyttä edistävät interventiot ja ohjaus, motivoiva keskustelu, omahoidon ohjaus.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.