Skip to main content

Health Promotion, Support for Self-care and Guidance in Nursing (4 cr)

Code: SH00BS83-3004

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
1 cr
Virtual proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Porvoo
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
Teachers
Hanna Aaltonen
Teacher in charge
Hanna Aaltonen
Groups
SHP222KA
Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K22, Porvoo
Study unit
SH00BS83

Learning outcomes

The student is able to
- analyse the health risks and threats to the populations’ health on community and individual level
- apply recommendations and research information related to the prevention of chronic illnesses when planning and implementing guidance on healthy lifestyles for patients and their families
- plan and implement interventions to promote health and functional capacity for individuals and significant others in utilising multiprofessional cooperation and networks
- plan, implement and evaluate resource-based guidance and online guidance that supports individual self-management with varying pedagogical methods and with ethical justifications
- describe guidance and information related to the prevention and control of infectious diseases

Materials

-Duodecim Oppiportti: Motivoiva keskustelu
-www.hotus.fi: Teach back näyttövinkki
-www.terveyskylä.fi
-www.thl.fi
-www.who.int

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Opinnonaikataulut ilmoitetaan orientaatiossa.
Ohjausharjoitus
Ryhmätentti

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Opintojakson kuorimitus 4op=108h jakautuu:

Terveyden edistäminen 1op= 27h

Terveyden edistämisen ja ohjauksen menetelmät 2,5op=67h

Tartuntataudit 0,5op=14h

Content scheduling

-Terveyden edistämiseen liittyvät käsitteet ja valtakunnalliset linjaukset
-Terveyden edistämisen seuranta ja indikaattorit
-Hyvinvointianalytiikka ja terveyden rekisteri- ja tilastotiedot terveyden edistämisen tukena
-Elintapojen yhteydet terveyteen ja riskikäyttäytymiseen, riskien varhainen tunnistaminen ja terveiden elintapojen tukeminen
-Terveyden edistämisen ja ohjauksen menetelmät väestö-, yhteisö- ja yksilötasolla
-Yleisvaarallisten tartuntatautien ja tartuntatautien torjunta/ennaltaehkäisy, seuranta, jäljitys ja ohjaaminen

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.

Go back to top of page