Siirry suoraan sisältöön

Uraseurantakampanjan markkinointi ja alumnitarinoiden konseptointi (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3078

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.05.2025 - 09.06.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 7
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Aapo Hollanti
Vastuuopettaja
Aapo Hollanti
Ryhmät
HLB225KA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
HLB225KA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU32

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen

Aika ja paikka

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

Projektikuvaus:
Tässä projektissa opiskelijat astuvat suoraan todellisen vaikuttamisen ytimeen – kampanjoimaan tärkeää uraseurantakyselyä, jonka tuloksia hyödyntävät sekä Laurea että koko korkeakoulukenttä Suomessa. Uraseurantakysely toteutetaan valtakunnallisesti, ja se kohdistuu tällä kertaa vuonna 2020 valmistuneisiin Laurean alumneihin. Kyselyn toteuttaa ulkopuolinen tutkimusorganisaatio, mutta opiskelijatiimi vastaa markkinoinnin sydämestä: siitä, että oikeat ihmiset todella tavoitetaan ja innostetaan vastaamaan kyselyyn.

Projektin näkyvin osa on alumneihin kontaktointi puhelimitse osana laajempaa Laurean markkinointikampanjaa. Työ on paitsi merkityksellistä, myös vaativaa – tämä on yksi niistä projekteista, joiden tulokset raportoidaan suoraan Laurean johtoryhmälle erillisessä tilaisuudessa. Kyseessä ei siis ole harjoitus – tämä on tositoimi.

Opiskelijat eivät kuitenkaan pelkästään soita puheluita, vaan rakentavat myös pidempikestoista arvoa Laurealle: he kehittävät markkinointikonseptin, joka nostaa esiin Laurean alumnien uratarinoita. Konseptissa tutkitaan, missä muodossa tarinat parhaiten puhuttelevat tulevia ja nykyisiä opiskelijoita – ovatko ne lyhyitä videoita, podcasteja, artikkeleita vai kenties Instagram-sarjoja? Vertailutietoa voidaan hakea myös muista korkeakouluista, Suomesta ja kansainvälisesti.

Miksi tämä projekti on tärkeä?
Uraseurantakysely ei ole pelkkä lomake – se on silta menneestä tulevaan, ja projektitiimi toimii tämän sillan rakentajina. He auttavat Laureaa ymmärtämään paremmin, mihin sen opiskelijat päätyvät, ja samalla antavat äänen niille, joiden tarina jatkuu tutkinnon jälkeen.

Lähiopetus:

Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Laurea.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.

Lisäksi opiskelijat hankkivat: ”Johtaminen ja johtajuus” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: Laurea-ammattikorkeakoulu.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa markkinointi-, telemarkkinointi-, sidosryhmäviestintä- ja projektijohtamisen taitoja.

Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projekti soveltuu herinomaisesti myös syventäväksi markkinoinnin projektiksi! Huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin: Yhteydenotto suoraan lehtori Aapo Hollantiin.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kick-off (pakollinen osallistuminen): Hyvinkään kampus.

Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain. Osallistuminen opetukseen kampuksella on välttämätöntä. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

HUOM: Viikoittaisiin kampusohjauksiin ja projektityöskentelyyn osallistuminen on pakollista. Tarkennuksena: osallistuminen edellytetään seuraavina projektipäivinä: kick-off, asiakas-brief, osaamisennäyttö, tulosten esittäminen, väli- ja loppuarviointi sekä projektiseminaari 9. joulukuuta. Projektiseminaarin tarkka kampus vahvistetaan myöhemmin (toteutuspaikkana todennäköisimmin Hyvinkää, Leppävaara tai Tikkurila).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet:

Uraseurantakyselyn markkinointitoimenpiteissä onnistuminen.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa markkinointi-, telemarkkinointi-, sidosryhmäviestintä- ja projektijohtamisen taitoja.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Siirry alkuun