Business Skills (10 cr)
Code: HL00BU30-3004
General information
- Enrollment
-
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.08.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Maija Huhta
- Katriina Reponen
- Taru Tallgren
- Pyry Airaksinen
- Aapo Hollanti
- Marja Isokangas
- Kati Tuppuri
- Teppo Leppälahti
- Mervi Talonen
- Tero Uusitalo
- Teacher in charge
- Nina Weckman
- Groups
-
HLB222SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
-
HLB222SNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU30
Learning outcomes
The student is able to
- recognise the opportunities, operators and networks in the business environment
- describe the significance of the competitive situation to the company’s success
- describe the factors that contribute to profitable and sustainable business
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Liiketoimintaympäristön lähdeaineisto ilmoitetaan erikseen.
Kannattavan liiketoiminnan osassa suositeltava kirjallisuus:
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi, Edita
Kirja, josta Kansantalouden moduulinluentomateriaali ja viikkotehtävät on rakennettu:
1. Globaali kansantalous Lindholm, Kettunen, Edita 2016. (löytyy myös e-kirjana).
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
1 op=26,7 h
Content scheduling
Projektin sisältö (5op) ja sen jaksotus on kuvattu sen projektin yhteydessä, jossa osaamista kartutetaan.
Liiketoimintaympäristö (Katriina) – laajuus 2,5op
-4 Luentokertaa, joista 2 luentokertaa on perusasioiden läpikäyntiä, 1 luentokerta on opiskelijoiden omat esitykset Valtion budjetin tasapainottamiseksi (budjettiriihi) ja 1 vierailuluennoitsijan luento (HUOM: VIERAILULUENNOITSIJAN AIKATAULUN MUKAAN TÄMÄ LUENTOKERTA SAATTAA OLLA AIKATAULUSTA POIKKEAVA)
-Vapaaehtoiset viikkotehtävät (Joilla harjoitellaan tenttiin)
-Monivalinta Tentti
Kannattava liiketoiminta 2,5op
Ulkoinen laskenta: Tilinpäätöksen lukeminen ja tulkinta. Tuloslaskelma, tase ja tunnusluvut. Kannattavuus, maksuvalmius ja vakavaraisuus.
Sisäinen laskenta: Katetuottolaskennan perusteet.
Osaamistavoite: Opiskelija osaa kuvata kannattavaan liiketoimintaan vaikuttavat tekijät
3 opetuskertaa: luento-osuudet sekä yhteistoiminnalliset tehtävät
Pakolliset viikkotehtävät (arviointi: hyväksytty/hylätty)
1 arvioitava isompi palautettava tehtävä/pari- tai ryhmätyö (Arviointi: H5)
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Toteutuksen laatua on arvioitu. Katso lisää projektin toteutussuunnitelmasta ja Teamsistä.