Skip to main content

Myötävaikutteinen palvelujohtaminen (5 cr)

Code: V1631-HYV31811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Leading Business Growth (HYV3), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Helena Liewendahl
Study unit
V1631

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- soveltaa palvelujen markkinoinnin keskeiset konseptit käytäntöön
- muotoilla tuottavia ja kestäviä palvelukokonaisuuksia asiakaslähtöisesti
- muotoilla autenttisia palvelulupauksia ja johtaa organisaatiota lupauskeskeisesti

Materials

Bitner, M.J. (1995): ‘Building Service Relationships: It’s All About Promises’, Journal of Academy of Marketing Science. 23(4), pp. 246–51.
Bitner, M.J; Zeithaml, V. & Gremler D.D. (2010). Technology’s Impact on
the Gaps Model of Service Quality, in P.P. Maglio et al. (eds.), Handbook of Service Science, Service Science: Research and Innovations in the Service Economy. DOI 10.1007/978-1-4419-1628-0_10
Bitner, M.J., Booms, B., & Mohr, L. (1994). Critical Service Encounters: The
Employee’s Viewpoint. Journal of Marketing, Vol. 58 (October 1994), 95-106
Bitner, Ostrom and Morgan (2008). Service Blueprinting: A PRACTICAL
TECHNIQUE FOR SERVICE INNOVATION. California Management Review. Spring2008, Vol. 50 Issue 3, p66-94. 29p. 1 Diagram, 1 Chart.
Grönroos, C. (2011): Value co-creation in service logic: A critical analysis. Marketing Theory. Vol. 11, No.3, pp. 279-301.
Grönroos, C. (2009): Marketing as promise management: regaining customer management for marketing. Journal of Business & Industrial Marketing. Vol. 24, No. 5/6, pp. 351-359.
Liewendahl, H. & Rindell A. (2016). Employee motivation for
corporate brand promise alignment. Conference proceedings. 11th Global Brand Conference, Bradford, UK.
Liewendahl, H. & Grönroos C. (2017) 5th Naples Forum on Service. Conference Abstract (will be handed out).
Skålen, P., Gummerus, J., Koskull, C., Magnusson, P. (2015):
Exploring value propositions and service innovation: a service-dominant logic study. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(2): 137-158
http://dx.doi.org/10.1007/s11747-013-0365-2
Söderström, M. (2016). Employee Mere Presence and Its Impact on Customer Satisfaction. Psychology of Marketing, Vol. 33(6):449-464 (June 2016) DOI: 1002/mar.2089
Lukuvinkkeijä:
Wilson, A., Zeithaml, V., Bitner, M. J. & Gremler, D.D. (2012). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Second European edition. Berkshire: McGraw-Hill

Teaching methods

Ohjelma jaetaan ensimmäisessä lähipäivässä

MPJ Kurssitehtävä (40 p)
a. Lupausanalyysi: Oma työ (nykinen tai entinen)
b. Kuilu haastattelu & Analyysi
Palvelupulssin täyttö viimeistään 10.12.
c. Motivaatiopäiväkirja (oma työ/tehtäväkonteksti)
d. Kurssioivallukset
Deadline 15.01.2018

Ryhmätehtävä (10 p)
Lupauslähtöinen Palvelukokonaisuus 16.11
Esitys 13.12.2018

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page