Brändi kasvun vahvistajana (5 op)
Toteutuksen tunnus: V1488-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2019 - 08.11.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Laurea-ammattikorkeakoulu
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Yrityksen kasvuun johtaminen (HYV3), Laurea Tikkurila
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- syventää tietojaan ja osaamistaan brändimalleista ja brändikäsitteistä
- arvioida brändin rakentumisen prosesseja
- kehittää hyviä brändejä ymmärtämällä asiakkaiden/kuluttajien roolia brändin vahvistamisessa
- vahvistaa brändiä viestinnällä
Aika ja paikka
Kolme lähipäivää
13.09.2019 09.00 - 16.30 B406
14.09.2019 09.00 - 16.30 B406
10.10.2019 09.00 - 16.30 B406
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand leadership. Simon and Schuster.
Aaker, D. A., Joachimsthaler, E., & Niinimäki, P. (2000). Brandien johtaminen. WSOY.
Becerra, E., & Badrinarayanan, V. (2013). The influence of brand trust and brand
identification on brand evangelism. Journal of Product & Brand Management, 22(5/6),
371-383.
Davis, A. M. (2012). Brandscaping: Unleashing the power of partnerships. Content
Marketing Institute
Ewing, M. T., Jevons, C. P., & Khalil, E. L. (2009). Brand death: A developmental model
of senescence. Journal of Business Research, 62(3), 332-338.
Gabay, J. (2015). Brand psychology : Consumer perceptions, corporate reputations.
London: Kogan Page.
Hampf, A., & Lindberg-Repo, K. (2011). Branding: The past, present, and future: A
study of the evolution and future of branding.
Kapferer, J. N. (2012). Abundant rarity: The key to luxury growth. Business Horizons,
55(5), 453-462
Kapferer, J. N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and
strategic thinking. Kogan page publishers.
Keller, K., 2003. Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing
Brand Equity, 2nd ed. New Jersey: Prentice Hall.
Keller, K. L. (2012). Understanding the richness of brand relationships: Research
dialogue on brands as intentional agents. Journal of Consumer Psychology, 22(2), 186-
190.
Rindell, A., & Iglesias, O. (2014). Context and time in brand image constructions.
Journal of Organizational Change Management, 27(5), 756-768
Simpson, A. (2014). The Brand Strategist's Guide to Desire: How to Give Consumers
what They Actually Want. Palgrave Macmillan.
Singh, S., & Sonnenburg, S. (2012). Brand performances in social media. Journal of
Interactive Marketing, 26(4), 189-197.
Sipilä, M & Ekström, M (2019, tulossa): BRAND MASH-UP
Brändin arvonmääritys:
SFS-ISO 10668/AC Brändin arvonmääritys. Vaatimukset brändin taloudellisen arvon
määrittämiseen Linkki jossa löytyy pdf:
https://sales.sfs.fi/fi/index/tuotteet/SFS/ISO/ID2/1/162966.html.stx
Toteutustapa
[Kirjaa tähän keskeinen tieto opintojakso toteutuksen sisällöstä, toteutustavasta, oppimisympäristöstä, käytettävistä T&K -menetelmistä sekä ohjaus- ja viestintäkäytänteistä. Tarkista yllä olevista tiedoista, että kampustieto on valittu, jos toteutukseen kuuluu yksikön tapaaminen tai tentti, joka edellyttää läsnöoloa kampuksella. Tällöin virtuaalipisteet eivät saa olla täydet, koska sillä indokoidaan täysin verkossa toteutuvaa opintoa.]
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Luodaan uusia brändikokonaisuuksia yhdessä työelämän kanssa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Essee brändeistä ja niiden rahallisesta merkityksestä tutkimuksia hyödyntäen (yksilötyö)
Bränd Mash-Upin luominen (ryhmätyö)
Henkilöbränd-mash-upin luominen (yksilötyö)
Arviointiasteikko
H-5