Strengthening Growth through Branding (5cr)
Code: V1488-3001
General information
- Enrollment
- 13.05.2019 - 26.05.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 08.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Leading Business Growth (HYV3), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- syventää tietojaan ja osaamistaan brändimalleista ja brändikäsitteistä
- arvioida brändin rakentumisen prosesseja
- kehittää hyviä brändejä ymmärtämällä asiakkaiden/kuluttajien roolia brändin vahvistamisessa
- vahvistaa brändiä viestinnällä
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Time and location
Kolme lähipäivää
13.09.2019 09.00 - 16.30 B406
14.09.2019 09.00 - 16.30 B406
10.10.2019 09.00 - 16.30 B406
Learning materials and recommended literature
Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand leadership. Simon and Schuster.
Aaker, D. A., Joachimsthaler, E., & Niinimäki, P. (2000). Brandien johtaminen. WSOY.
Becerra, E., & Badrinarayanan, V. (2013). The influence of brand trust and brand
identification on brand evangelism. Journal of Product & Brand Management, 22(5/6),
371-383.
Davis, A. M. (2012). Brandscaping: Unleashing the power of partnerships. Content
Marketing Institute
Ewing, M. T., Jevons, C. P., & Khalil, E. L. (2009). Brand death: A developmental model
of senescence. Journal of Business Research, 62(3), 332-338.
Gabay, J. (2015). Brand psychology : Consumer perceptions, corporate reputations.
London: Kogan Page.
Hampf, A., & Lindberg-Repo, K. (2011). Branding: The past, present, and future: A
study of the evolution and future of branding.
Kapferer, J. N. (2012). Abundant rarity: The key to luxury growth. Business Horizons,
55(5), 453-462
Kapferer, J. N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and
strategic thinking. Kogan page publishers.
Keller, K., 2003. Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing
Brand Equity, 2nd ed. New Jersey: Prentice Hall.
Keller, K. L. (2012). Understanding the richness of brand relationships: Research
dialogue on brands as intentional agents. Journal of Consumer Psychology, 22(2), 186-
190.
Rindell, A., & Iglesias, O. (2014). Context and time in brand image constructions.
Journal of Organizational Change Management, 27(5), 756-768
Simpson, A. (2014). The Brand Strategist's Guide to Desire: How to Give Consumers
what They Actually Want. Palgrave Macmillan.
Singh, S., & Sonnenburg, S. (2012). Brand performances in social media. Journal of
Interactive Marketing, 26(4), 189-197.
Sipilä, M & Ekström, M (2019, tulossa): BRAND MASH-UP
Brändin arvonmääritys:
SFS-ISO 10668/AC Brändin arvonmääritys. Vaatimukset brändin taloudellisen arvon
määrittämiseen Linkki jossa löytyy pdf:
https://sales.sfs.fi/fi/index/tuotteet/SFS/ISO/ID2/1/162966.html.stx
Co-operation with working life and/or RDI
Luodaan uusia brändikokonaisuuksia yhdessä työelämän kanssa.
Important dates
Essee brändeistä ja niiden rahallisesta merkityksestä tutkimuksia hyödyntäen (yksilötyö)
Bränd Mash-Upin luominen (ryhmätyö)
Henkilöbränd-mash-upin luominen (yksilötyö)
Evaluation scale
H-5