Skip to main content

Strengthening Growth through Branding (5 cr)

Code: V1488-3001

General information


Enrollment
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 08.11.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Laurea university of applied sciences
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Leading Business Growth (HYV3), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Maria Ekström
Teacher in charge
Maria Ekström
Study unit
V1488

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- syventää tietojaan ja osaamistaan brändimalleista ja brändikäsitteistä
- arvioida brändin rakentumisen prosesseja
- kehittää hyviä brändejä ymmärtämällä asiakkaiden/kuluttajien roolia brändin vahvistamisessa
- vahvistaa brändiä viestinnällä

Location and time

Kolme lähipäivää

13.09.2019 09.00 - 16.30 B406
14.09.2019 09.00 - 16.30 B406
10.10.2019 09.00 - 16.30 B406

Materials

Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand leadership. Simon and Schuster.
Aaker, D. A., Joachimsthaler, E., & Niinimäki, P. (2000). Brandien johtaminen. WSOY.
Becerra, E., & Badrinarayanan, V. (2013). The influence of brand trust and brand
identification on brand evangelism. Journal of Product & Brand Management, 22(5/6),
371-383.
Davis, A. M. (2012). Brandscaping: Unleashing the power of partnerships. Content
Marketing Institute
Ewing, M. T., Jevons, C. P., & Khalil, E. L. (2009). Brand death: A developmental model
of senescence. Journal of Business Research, 62(3), 332-338.
Gabay, J. (2015). Brand psychology : Consumer perceptions, corporate reputations.
London: Kogan Page.
Hampf, A., & Lindberg-Repo, K. (2011). Branding: The past, present, and future: A
study of the evolution and future of branding.
Kapferer, J. N. (2012). Abundant rarity: The key to luxury growth. Business Horizons,
55(5), 453-462
Kapferer, J. N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and
strategic thinking. Kogan page publishers.
Keller, K., 2003. Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing
Brand Equity, 2nd ed. New Jersey: Prentice Hall.
Keller, K. L. (2012). Understanding the richness of brand relationships: Research
dialogue on brands as intentional agents. Journal of Consumer Psychology, 22(2), 186-
190.
Rindell, A., & Iglesias, O. (2014). Context and time in brand image constructions.
Journal of Organizational Change Management, 27(5), 756-768
Simpson, A. (2014). The Brand Strategist's Guide to Desire: How to Give Consumers
what They Actually Want. Palgrave Macmillan.
Singh, S., & Sonnenburg, S. (2012). Brand performances in social media. Journal of
Interactive Marketing, 26(4), 189-197.
Sipilä, M & Ekström, M (2019, tulossa): BRAND MASH-UP
Brändin arvonmääritys:
SFS-ISO 10668/AC Brändin arvonmääritys. Vaatimukset brändin taloudellisen arvon
määrittämiseen Linkki jossa löytyy pdf:
https://sales.sfs.fi/fi/index/tuotteet/SFS/ISO/ID2/1/162966.html.stx

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Luodaan uusia brändikokonaisuuksia yhdessä työelämän kanssa.

Exam schedules

Essee brändeistä ja niiden rahallisesta merkityksestä tutkimuksia hyödyntäen (yksilötyö)
Bränd Mash-Upin luominen (ryhmätyö)
Henkilöbränd-mash-upin luominen (yksilötyö)

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page