Customer Profitability and (Managing) Customer Capital (5 cr)
Code: V1453-HYV21811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 01.01.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teacher in charge
- Susanna Kivelä
- Study unit
- V1453
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Location and time
Tikkurilan Laurea
14.9., 17.11., 14.12.2018 klo 9.00-16.30
Materials
Esim:
Kalevi Hellman, Satu Värilä: Arvokas asiakas, Asiakaspääoman, asiakaskannattavuuden ja asiakasriskien johtaminen. Talentum 2009
Roger J. Best: Market-Based Management, Strategies for Growing Customer Value and Profitability. Pearson 2013
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, kirjallinen raportti
Employer connections
Soveltava hanke
Exam schedules
Tikkurilan Laurea
14.9., 17.11., 14.12.2018 klo 9.00-16.30
Completion alternatives
Lähiopetus, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, kirjallinen raportti
Content scheduling
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
•tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
•mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
•osaa tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Evaluation scale
H-5