Creativity and Functionality in Client Work (5 cr)
Code: V1415-3049
General information
- Enrollment
-
06.02.2023 - 12.02.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
20.03.2023 - 25.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Anne Eskelinen
- Säde Siljamo
- Anu Hagman
- Satu Bethell
- Teacher in charge
- Anne Eskelinen
- Groups
-
SSV222SNSosionomikoulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila
- Study unit
- V1415
Learning outcomes
The student is able to
- utilise personal creativity and resources in client work.
- use creative and functional working methods while working with various clients.
Materials
Suositeltavaa kirjallisuutta:
Lehikoinen, K. & Vanhanen, E. (toim.). 2017. Taide ja hyvinvointi: katsauksia kansainväliseen tutkimukseen. ArtsEqual. Taideyliopisto, Kokos-julkaisusarja 1/2017. Saatavilla verkkojulkaisuna https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/227963/Kokos_1_2017.pdf?sequence=4&isAllowed=y (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.)
Karjalainen, A-L. (toim.) 2019. Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. PS-kustannus. (Saatavilla E-kirjana!)
Uusikylä, K. 2012. Luovuus kuuluu kaikille. Jyväskylä: PS-kustannus.
Teaching methods
Opintojaksolla opiskelija tutustuu lähiopetuksessa (1,5op) kokemuksellisesti erilaisiin luovien menetelmien ”kieliin” ; musiikkiin, liikuntaan ja tanssiin, draamaan sekä kuvalliseen työskentelyyn ja pääsee pohtimaan omaa luovuuttaan asiakastyöpinnalla. Oman kokemuksellisuuden lisäksi jaksolla tutustutaan erilaisiin luovien toimintojen soveltamisalueisiin asiakastyössä oppimistehtävien kautta.
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5
Hyväksytty suoritus edellyttää myös 80% läsnäoloa lähiopetuksessa ja oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Employer connections
Opintojakson oppimistehtäviä voidaan toteuttaa työelämäyhteistyössä opiskelijan valitsemassa toimintaympäristössä.
Exam schedules
Tarkista opintojakson aikataulu Tuudo sovelluksesta.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Lähiopetus 1,5 op
Videotehtävä "Luovuus sosiaalialan asiakastyössä" pienryhmissä 1op
Luovien toimintojen kokeilut 1 op
Oppimispäiväkirja 1,5 op
Content scheduling
Opintojakson keskeisiä teemoja ovat "Luovuus ja toiminnallisuus voimavarana" ja "Luovat ja toiminnalliset menetelmät asiakastyössä" . Opintojakson sisältö jakaantuu lähiopetukseen ja oppimistehtäviin kahden eri teeman välille.
Lähiopetuksessa opiskelija tutustuu kokemuksellisesti ja voimavaralähtöisesti erilaisiin luovien menetelmien ”kieliin” ; musiikkiin, liikuntaan ja tanssiin, draamaan sekä kuvalliseen työskentelyyn ja pääsee pohtimaan omaa luovuuttaan asiakastyöpinnalla. Oman kokemuksellisuuden lisäksi jaksolla tutustutaan luovien toimintojen soveltamisalueisiin asiakastyössä.
Yksin tai ryhmässä tehtävien oppimistehtävien tarkoituksena on syventää ymmärrystä luovien ja toiminnallisten menetelmien soveltamisesta osana sosiaalialan työtä.
Evaluation scale
H-5