Creativity and Functionality in Client Work (5 cr)
Code: V1415-3014
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.08.2020 - 14.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Teachers
- Paula Väliaho
- Anne Laaksonen
- Marika Kivistö
- Teacher in charge
- Paula Väliaho
- Study unit
- V1415
Learning outcomes
The student is able to
- utilise personal creativity and resources in client work.
- use creative and functional working methods while working with various clients.
Materials
Oppimateriaalit omien valintojen pohjalta, Optimassa annetun kirjallisuuden tukemana.
Sitran sivuilta löytyy paljon lähteitä:
https://www.sitra.fi/blogit/mahtava-taidemyonteinen-yhteiskunta/
Marjanen, K. In process. Approaches for The Multisensory Musical Design (MMD): Approaches for the Musical-Artistic Dialogues at the Core of Humanities.
LibGuidesin e-aineistoihin linkittäminen: http://libguides.laurea.fi/linkit_e-aineistoihin/etusivu
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojaksolla toteutettava LbD-työskentely rakentuu hybridinä, ko. pienryhmän suunnitelman pohjalta yhdessä valitun työelämätoimijan kanssa toteutettavaksi.
Kukin pienryhmä valmistaa tässä yhteisen suunnitelman, jota kukin ryhmän jäsen toteuttaa itsenäisesti oman yhteistyötahonsa parissa (kohderyhmät siis edustavat sosiaalialan kenttää monipuolisesti).
Suunnitelmassa toteutetaan toimintaa luovan toiminnan mallien konkretisoimiseksi, pedagogista osaamista soveltaen sekä taidekasvatuksen näkökulmien määrittelyistä lähtevän pienryhmäkohtaisen viitekehyksen avulla.
Exam schedules
Oppimisympäristö aukeaa 17.8.
Opintojakson alkutehtävän palautus ja opintojakson esittely 24.8.
Opintosuorituksen hyväksyminen edellyttää jokaiselta opiskelijalta
- osallistumista kahteen kontaktiopetuspäivään 24.-25.9.2020, sekä
- virtuaaliseen päätösseminaariin 10.12.2020 klo 08.30 - 14.00, ja
- kaikkiin opintojakson osiin hyväksytysti. (Laurean tutkintosääntö 18 §).
Ks. toteutuksen V1415-3014 aikataulut Pakissa
Tarkemmat ohjeet Optimassa.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Samoin toimitaan työn opinnollistamisen kanssa.
Katso lisätietoa Linkistä.
Hankitun osaamisen hyödyntäminen: Optima/Näyttöpäivä sosionomi/ Moduuli 3.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opintojakson sisälltöinä tarkastellaan
- taidelähtöisiä kokemuksia ja menetelmiä (musiikki, tanssi, draama, kädentaidot)
- luovuuden, taiteiden ja taidekasvatuksen pedagogiikkoja ja toimintaympäristöjä
- hyvinvoinnin, kulttuurin ja luovuuden kokemuksellisia rakenteita sosiaalialan kohtaamisissa
Nämä ohjautuvat opintojakson punaiseksi langaksi LbD-työskentelyn ja oppimispäiväkirjan kautta.
Mitä vahvemmin sitoudut, sitä enemmän saat.
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”