Skip to main content

Creativity and Functionality in Client Work (5 cr)

Code: V1415-3014

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.08.2020 - 14.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual proportion
4 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Teachers
Paula Väliaho
Anne Laaksonen
Marika Kivistö
Teacher in charge
Paula Väliaho
Study unit
V1415

Learning outcomes

The student is able to
- utilise personal creativity and resources in client work.
- use creative and functional working methods while working with various clients.

Materials

Oppimateriaalit omien valintojen pohjalta, Optimassa annetun kirjallisuuden tukemana.

Sitran sivuilta löytyy paljon lähteitä:
https://www.sitra.fi/blogit/mahtava-taidemyonteinen-yhteiskunta/

Marjanen, K. In process. Approaches for The Multisensory Musical Design (MMD): Approaches for the Musical-Artistic Dialogues at the Core of Humanities.

LibGuidesin e-aineistoihin linkittäminen: http://libguides.laurea.fi/linkit_e-aineistoihin/etusivu

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla toteutettava LbD-työskentely rakentuu hybridinä, ko. pienryhmän suunnitelman pohjalta yhdessä valitun työelämätoimijan kanssa toteutettavaksi.

Kukin pienryhmä valmistaa tässä yhteisen suunnitelman, jota kukin ryhmän jäsen toteuttaa itsenäisesti oman yhteistyötahonsa parissa (kohderyhmät siis edustavat sosiaalialan kenttää monipuolisesti).

Suunnitelmassa toteutetaan toimintaa luovan toiminnan mallien konkretisoimiseksi, pedagogista osaamista soveltaen sekä taidekasvatuksen näkökulmien määrittelyistä lähtevän pienryhmäkohtaisen viitekehyksen avulla.

Exam schedules

Oppimisympäristö aukeaa 17.8.

Opintojakson alkutehtävän palautus ja opintojakson esittely 24.8.

Opintosuorituksen hyväksyminen edellyttää jokaiselta opiskelijalta
- osallistumista kahteen kontaktiopetuspäivään 24.-25.9.2020, sekä
- virtuaaliseen päätösseminaariin 10.12.2020 klo 08.30 - 14.00, ja
- kaikkiin opintojakson osiin hyväksytysti. (Laurean tutkintosääntö 18 §).

Ks. toteutuksen V1415-3014 aikataulut Pakissa
Tarkemmat ohjeet Optimassa.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Samoin toimitaan työn opinnollistamisen kanssa.

Katso lisätietoa Linkistä.

Hankitun osaamisen hyödyntäminen: Optima/Näyttöpäivä sosionomi/ Moduuli 3.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Opintojakson sisälltöinä tarkastellaan
- taidelähtöisiä kokemuksia ja menetelmiä (musiikki, tanssi, draama, kädentaidot)
- luovuuden, taiteiden ja taidekasvatuksen pedagogiikkoja ja toimintaympäristöjä
- hyvinvoinnin, kulttuurin ja luovuuden kokemuksellisia rakenteita sosiaalialan kohtaamisissa

Nämä ohjautuvat opintojakson punaiseksi langaksi LbD-työskentelyn ja oppimispäiväkirjan kautta.

Mitä vahvemmin sitoudut, sitä enemmän saat.

Evaluation scale

H-5

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Go back to top of page