Siirry suoraan sisältöön

PJ-projekti: Pelialan juridiikka ja työelämän pelisäännöt (15 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BL37-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 06.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2019 - 31.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Lähiosuus
7 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
7 - 7
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Heikki Seppälä
Annemari Kuhmonen
Vastuuopettaja
Annemari Kuhmonen
Opintojakso
TP00BL37

Aika ja paikka

Aika: Briiffi maanantaina 21.1.2019 kello 11:00 - 12:00
Paikka: 1-8
Ohjaukset aina maanantaisin kello 11:00 - 12:00

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Kiinnostaako pelibisnes? Pelisektori kasvaa kovaa vauhtia. Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee pelialan juridiikasta kiinnostuneita opiskelijoita. Projektin kohderyhmänä ovat aloittavat peliyritykset. Projektin aiheita ovat mm. yhtiömuoto, tekijänoikeudet ja tavaramerkit - mitä peligrafiikassa voidaan suojata?; sopimuskäytännöt; lisenssit (pelilisenssit, tuotemerkit); kansainvälisyyteen liittyvät lakiasiat pelialalla; pelien ikärajat; työlainsäädäntö ja alan sopimukset, työsopimuksen tekeminen, työnantajan ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet, työaika ja vuosiloma. Projektissa perehdytään myös hauskaan ja motivoivaan oppimiseen ja pelillistämiseen.

Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös moduuleihin LY, LYK
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Siirry alkuun