Skip to main content

Nursing of Patients in Intensive Care and Care Environment (5 cr)

Code: R0401-TOS1812

General information


Enrollment
14.05.2018 - 19.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Birgit Lifländer
Mika Alastalo
Teacher in charge
Mika Alastalo
Study unit
R0401

Learning outcomes

The student is able to
- describe how the vital functions of a patient in intensive care can be anticipated and assessed
- plan and select methods for the examination, observation and maintenance of the vital functions of a patient in intensive care in a patient-centred nursing and taking into account the needs of different patients and patient groups
- plan and apply the psychological support and guidance of patients in emergency care and their family in a patient-centred nursing
- describe the physical, psychological and social rehabilitation of a patient in intensive care and plan support for rehabilitation in a patient-centred nursing
- use different methods of documentation and reporting related to the care of a patient in intensive care
- describe the development needs for the care and service paths of a patient in intensive care and plan evidence-based nursing procedures to improve the quality, safety and cost-effectiveness of intensive patient care
- critically analyse and develop one's own competence in the care of a patient in intensive care
- describe ethical problems and act according to ethical principles in the intensive care environment

Location and time

Opintojakso toteutetaan Tikkurilan kampuksella. Huom! Simulaatioharjoitus toteutetaan Hyvinkään kampuksella. Opiskelijat jakaantuvat simulaatioryhmiin opintojakson alussa (yksi simulaatiopäivä/opiskelija). KTS. tarkempi aikataulu opetusaikatauluista.

Materials

Oppimateriaalina käytetään seuraavia julkaisuja soveltuvin osin:
Verkko-oppikirjat. Duodecim. Terveysportti.
1.Anestesiologian ja tehohoidon perusteet. Julkaistu 16.1.2014
2.Anestesiologia ja tehohoito. Julkaistu 28.4.2014
3.Potilasturvallisuuden perusteet. Julkaistu 3.1.2013 (joitakin osia)
Akuuttihoidon tietokannat
1.Akuuttihoidon laitteet. 2013.
2.Tehohoito-opas. 2016.
3.Teho- ja valvontahoitotyön opas. 2017
4.Peruselintoimintojen häiriöt ja niiden hoito. 2016.
5.Akuuttihoidon lääkkeet. 2016.
6.EKG -tietokannat. 2010.
Duodecim lääketietokanta. Akuuttihoidon lääkkeet.
Artikkelit:
Alastalo ym. 2017 Seeing beyond monitors - Critical care nurses' multiple skills in patient observation: Descriptive qualitative study. Intensive and Critical Care Nursing.
Lakanmaa 2012. Compretence in Intensive and Critical Care Nursing - development of a basic assessment scale for graduating nursing students. Väitöskirja, Turun yliopisto.
Meriläinen 2012. Tehohoitopotilaan hoitoympätristö. Psyykkinen elämänlaatu ja toipuminen. Väitöskija. Oulun yliopisto.

Teaching methods

Teoriatunnit lähiopetuksena
Simulaatioharjoitukset
Kirjallinen oppimistehtävä ja seminaariesitys
Oppimispäiväkirja

Student workload

lähiopetus 1,5 op
simulaatio 0,5 op
tehtävä ja seminaari 3op

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojaksolle voi osallistua siinä vaiheessa, kun moduulin kolme opinnot on suoritettu kokonaan.
R0403 Akuuttihoitotyön erityispiirteet tai muulla tavoin osoitettu vastaava osaaminen vaaditaan. Osaamisen näyttö sovitaan moduulivastaavan kanssa erikseen.

Go back to top of page