Skip to main content

Cosmetics Brand (10 cr)

Code: R0394-3005

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Teachers
Auli Hietanen
Sari Viitala
Jussi Järvi
Teacher in charge
Auli Hietanen
Study unit
R0394

Learning outcomes

Studentis able to
- analyse cosmetics brands
- combine brand theories with cosmetics marketing
- understand the value of a brand in producing value to customers
- assess the significance of design and technical planning of cosmetics packaging from different points of view
- apply the sustainable development principle
- take into account the significance of packaging and packaging materials for the product, distribution and the environment
- understand the launching process as part of the brand's marketing communications
apply the competition methods of marketing to the launching process

Location and time

Ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Kontaktit ovat Tikkurilan kampuksella tai verkossa Zoom-kontakteina. Kontakti ilmoitetaan myöhemmin tarkemmin.

Materials

Opetusmateriaali löytyy Canvas-työtilasta. Lisäksi kannattaa lukea opintojaksoa tukevaa kirjallisuutta http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivustolta.

Teaching methods

Opintojakso jakautuu brändiin ja kosmetiikkapakkauksiin.
Sisältö
• kosmetiikkabrändianalyysi ja brändimarkkinoinnointi
• brändin lanseeraus ja markkinoinnin kilpailukeinojen soveltaminen brändin lanseerausprosessiin
•pakkauksen tehtävät
•pakkausmateriaalit
•pakkaussuunnittelu
•kestävä kehitys ja kiertotalous
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö. Opinnolla on aikataulutettua opetusta tai ohjausta sekä kampuksella että etänä. Etäopetusta ei tallenneta. Opinnossa on ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään ryhmän valitsemasta kosmetiikabrändeistä brändianalyysi, jonka persuteella suunnitellaan brändiuudistus. Lisäksi opintojaksolla pidetään lukupiiri aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta ja tehdään pakkauksiin ja kestävään kehitykseen liittyviä tehtäviä.

Exam schedules

Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.


Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 10 op on 270 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella.

Evaluation scale

H-5

Further information

Tämä toteutus on ensisijaisesti suunnattu kauneudenhoitoalan opiskelijoille ja PKV21SA ryhmälle.

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page