Skip to main content

Social Work with Families (10 cr)

Code: R0366-3005

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2020 - 26.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Elina Kauhanen
Annika Kultavirta
Teacher in charge
Annika Kultavirta
Study unit
R0366

Learning outcomes

The student
- is able to assess the functional capacity, strengths and challenges of families
- social work with families from the perspective of social guidance
- is familiar with the principles of social guidance as well as the practices and methods of social work with families when working with individuals or groups
- knows how to support families in different life situations

Location and time

Toteutus tapahtuu Otaniemen kampuksella ja verkossa Optimatyötilassa.
Toteutus keväällä 2020.

Materials

Oppimateriaali löytyy Optimasta. Niitä ovat luennot ja erilaiset kirjalliset lähteet.

Teaching methods

Opintojakso koostuu viidestä eri teemasta, jotka ovat:
1) Perheen toimintakyvyn arviointi 1 op
2) Vanhemmuuden ja parisuhteen tukeminen 2 op
3) Perhetyön teoriat ja menetelmät 4 op
4) Monikulttuurinen perhetyö 1 op
5) Simulaatiotyöskentely 2op
Teemojen tarkemmat esittelyt löytyvät aina Optimasta kyseisen teeman kohdalla.
Tällä opintojaksolla oppimisen työtapoina käytetään luentoja, itsenäisiä tehtäviä ja simulaatio-työskentelyä.

Employer connections

TKI toteutuu tutustumalla erilaisiin tutkimuksiin, työelämäkumppaneihin ja tehtävien suorittamisessa.

Student workload

Opintojakso on 10 op eli noin 270 tuntia työtä.

Content scheduling

Teemat toteutuvat pääasiallisesti peräkkäin.

Evaluation scale

H-5

Further information

Tämä opintojakso on ensisijaisesti tarkoitettu päivätoteutuksessa opiskeleville.

Go back to top of page