Skip to main content

Child Welfare (10 cr)

Code: R0365-3012

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2020 - 30.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea common
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Kari Eklund
Vuokko Pohjanoksa
Teacher in charge
Vuokko Pohjanoksa
Study unit
R0365

Learning outcomes

The student is able to
- implement the principles and duties laid down in child welfare legislation in their work with children, who live at home or are in the care of social services
- recognise and assess the need for child welfare services
- discern and interpret the child's and the family's need for help at an early stage
- analyse the importance of early stage interaction and attachment in a child's life
- use network-like and resource-centred work methods

Teaching methods

Opintojaksossa on webinaareja ja verkko-ohjausta. Tilaisuudet nauhoitetaan. Toteutukseen liittyvät ohjeistukset, tehtävät ja materiaalit ovat Optimassa. Kuhunkin teemaan liittyen sinne sijoitetaan teemoja syventäviä linkkejä ja videoita. Alla tehtävien muoto teemoittain.

1. Lastensuojelun keskeiset käsitteet ja lapsen oikeuksien sopimus, verkkokeskustelu, 1 op
2. Lasten kaltoinkohtelun tunnistaminen,ls-ilmoitus ja avohuollon tuki, Case-tehtävä ja lyhyt katsaus tuen tarpeen arviointiin, 3 op
3. Lastensuojelulaki käytännön työtä ohjaamassa, monivalintatentti, 1 op
4. Sijaishuollon kysymyksiä, essee-tehtävä kauno- ja tutkimuskirjallisuutta hyödyntäen, 2 op
5. Perhe- ja lähisuhdeväkivalta, ilmiöön liittyvien teemojen tarkastelu ryhmätehtävänä ja muiden ryhmien valmistamien teemojen kommentointi ryhmätyönä, 1,0 op
6. Varhainen vuorovaikutus ja mentalisaatio, kiintymyssuhde- ja mentalisaatioteorian kytkeminen perheen tarinaan ja lastensuojeluprosessin kertaus tarinan avulla, ryhmätehtävä 2,0 op

Go back to top of page