Skip to main content

Customer Relationship Management (10 cr)

Code: R0290-TOH1811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 16.11.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
6 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
R0290

Learning outcomes

The student is able
- to describe the customer's purchase process and communicate about the benefits produced for customers
- to analyse the factors related to purchasing behaviour
- to identify the different roles taken on by company management
- to gather and utilise data on customers
- to create a customer relationship management plan and organisation
- to select operative measures for sales and marketing

Location and time

Otaniemen kampus viikoilla 36-45. Tunnit pidetään maanantaisin tai tiistaisin viikoittain. Monimuoto-opiskelijoiden on mahdollista osallistua tunneille joka toinen viikko.

Materials

Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Teaching methods

Asiakkuuksien johtaminen opintojakson voi suorittaa joko kokonaan lähitoteutuksena tai lähi- ja verkkototeutuksen yhdistelmänä. Jälkimmäinen on tarkoitettu monimuoto-opiskelijoille.
Opiskelija perehtyy asiakkuuksien johtamisen keskeisiin käsitteisiin kuten CRM:iin, asiakkaan ostoprosessiin sekä sen vaikutukseen asiakastyössä, asiakkuuden eri tasoihin, asiakastiedon hyödyntämiseen päätöksen teossa sekä asiakasstragioihin ja tavoitteisiin. Painopiste on B2B -asiakkaissa. Opintojaksolla tutustutaan myös asiakkuuksien ja myynnin johtamisessa käytettäviin keskeisiin työkaluihin.
Opintojaksolla vierailee useita vieraspuhjia erilaisista myynnin ja markkinoinnin yrityksistä.
Opintojakson tehtäviä tehdään sekä tiimeissä, parityönä että itsenäisesti.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään yritysyhteistyötä.

Completion alternatives

Lähitoteutus tunnit viikoilla 36-45 /
monimuotototeutus vkot 36-45 siten, että joka toisen tunnin tehtävät ja luennot on suoritettavissa verkossa.

Student workload

Tehtävät on jaksotettu opintojaksolle. Oppimispäiväkirjaa suositellaan pävitettävän jokaisen tunnin jälkeen. Tunti (verkko) osallistuminen on tärkeää, sillä oppimispäiväkirjassa reflektoidaan niillä läpikäytävää sisältöä.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojakso soveltuu hyvin opiskelijoille, jotka haluavat työskennellä asiakas-, myynti- ja markkinointitehtävissä kuten asiakas- tai myyntipäällikkönä, asiakasmarkkinoijana tai myynnin johtamis- ja kehittämistehtävissä.

Go back to top of page