Customer Relationship Management (10 cr)
Code: R0290-TOH1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 16.11.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Learning outcomes
The student is able
- to describe the customer's purchase process and communicate about the benefits produced for customers
- to analyse the factors related to purchasing behaviour
- to identify the different roles taken on by company management
- to gather and utilise data on customers
- to create a customer relationship management plan and organisation
- to select operative measures for sales and marketing
Location and time
Otaniemen kampus viikoilla 36-45. Tunnit pidetään maanantaisin tai tiistaisin viikoittain. Monimuoto-opiskelijoiden on mahdollista osallistua tunneille joka toinen viikko.
Materials
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Teaching methods
Asiakkuuksien johtaminen opintojakson voi suorittaa joko kokonaan lähitoteutuksena tai lähi- ja verkkototeutuksen yhdistelmänä. Jälkimmäinen on tarkoitettu monimuoto-opiskelijoille.
Opiskelija perehtyy asiakkuuksien johtamisen keskeisiin käsitteisiin kuten CRM:iin, asiakkaan ostoprosessiin sekä sen vaikutukseen asiakastyössä, asiakkuuden eri tasoihin, asiakastiedon hyödyntämiseen päätöksen teossa sekä asiakasstragioihin ja tavoitteisiin. Painopiste on B2B -asiakkaissa. Opintojaksolla tutustutaan myös asiakkuuksien ja myynnin johtamisessa käytettäviin keskeisiin työkaluihin.
Opintojaksolla vierailee useita vieraspuhjia erilaisista myynnin ja markkinoinnin yrityksistä.
Opintojakson tehtäviä tehdään sekä tiimeissä, parityönä että itsenäisesti.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään yritysyhteistyötä.
Completion alternatives
Lähitoteutus tunnit viikoilla 36-45 /
monimuotototeutus vkot 36-45 siten, että joka toisen tunnin tehtävät ja luennot on suoritettavissa verkossa.
Student workload
Tehtävät on jaksotettu opintojaksolle. Oppimispäiväkirjaa suositellaan pävitettävän jokaisen tunnin jälkeen. Tunti (verkko) osallistuminen on tärkeää, sillä oppimispäiväkirjassa reflektoidaan niillä läpikäytävää sisältöä.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opintojakso soveltuu hyvin opiskelijoille, jotka haluavat työskennellä asiakas-, myynti- ja markkinointitehtävissä kuten asiakas- tai myyntipäällikkönä, asiakasmarkkinoijana tai myynnin johtamis- ja kehittämistehtävissä.