Skip to main content

Marketing Communications (10 cr)

Code: R0288-3004

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Riikka Siuruainen
Johanna Lunkka
Study unit
R0288

Learning outcomes

The student is able
- to plan and realise a company's or brand's marketing communications entity according to its target groups
- to monitor and measure the success of marketing communications
- to develop different means of marketing communications as part of a marketing strategy

Location and time

Opetus toteutetaan pääasiassa virtuaalisesti
Aamupäivällä on luento-osuus ja iltapäivällä toimeksiantajan projektityö tiimeittäin. Pakollisia läsnäolotutoringeja (iltapäivä) on 3 kpl opintojakson aikana. Nämä toteutetaan virtuaalisesti
Torstaisin klo 9-15

Materials

Tanni, K. & Keronen, K. 2013. Johdata asiakkaasi verkkoon. Opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen. Talentum, Hki.

Chaffey, D.& Smith P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing you Digital Marketing. New York: Routledge.

Bergström, S. & Leppänen, A.2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Muu kirjallisuus, Tunneilla jaettavat Artikkelit ja muut aineistot

Teaching methods

Projektityö yritystoimeksiantoon, virtuaalisesti.
Opintojakso toteutetaan pääasiassa virtuaaliosuuksin
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

Employer connections

Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.

Student workload

Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät

Evaluation scale

H-5

Further information

Opiskelijan tulee osata ja ymmärtää liiketalouden sekä markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.

Go back to top of page