Marketing Communications (10 cr)
Code: R0288-3004
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Riikka Siuruainen
- Johanna Lunkka
- Study unit
- R0288
Learning outcomes
The student is able
- to plan and realise a company's or brand's marketing communications entity according to its target groups
- to monitor and measure the success of marketing communications
- to develop different means of marketing communications as part of a marketing strategy
Location and time
Opetus toteutetaan pääasiassa virtuaalisesti
Aamupäivällä on luento-osuus ja iltapäivällä toimeksiantajan projektityö tiimeittäin. Pakollisia läsnäolotutoringeja (iltapäivä) on 3 kpl opintojakson aikana. Nämä toteutetaan virtuaalisesti
Torstaisin klo 9-15
Materials
Tanni, K. & Keronen, K. 2013. Johdata asiakkaasi verkkoon. Opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen. Talentum, Hki.
Chaffey, D.& Smith P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing you Digital Marketing. New York: Routledge.
Bergström, S. & Leppänen, A.2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Muu kirjallisuus, Tunneilla jaettavat Artikkelit ja muut aineistot
Teaching methods
Projektityö yritystoimeksiantoon, virtuaalisesti.
Opintojakso toteutetaan pääasiassa virtuaaliosuuksin
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Employer connections
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Student workload
Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät
Evaluation scale
H-5
Further information
Opiskelijan tulee osata ja ymmärtää liiketalouden sekä markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.