Skip to main content

Health Technology Supporting Elderly Persons Ability to Cope at Home (5 cr)

Code: R0275-3006

General information


Enrollment
01.04.2020 - 30.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.05.2020 - 31.08.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Study unit
R0275

Learning outcomes

The student is able to
- describe the basic concepts related to gerontechnology
- evaluate user experiences and the suitability of technology and technology-based services from the point of view of the client’s health, functional capacity and quality of life
- support and guide an elderly person to use technology
- discuss the utilisation of health technology and its possibilities in services for the elderly, and the challenges related to introducing such technology
- describe and explain what kind of digital services and solutions are available and their future development
- participate in multidisciplinary development and networking collaboration in the field of health and gerontechnology while utilising customer understanding
- use and take advantage of technological solutions in the care of and services for an elderly person living at home
- describe research results obtained on the impact of technological solutions on the well-being of an elderly person

Content

• Peruskäsitteistö
• Hyvinvoiniteknologian mahdollisuudet ja haasteet (nykytila ja tulevaisuuden näkymät)
• Käytettävyys, käyttöönotto ja käyttäjäkeskeisyys
• Näyttöön perustuvat hyvinvointiteknologian ohjaus ja neuvontamenetelmät
• Case-työskentely pienryhmissä: kuvitteellisen ikääntyneen asiakkaan kotiympäristön kartoittaminen esteettömyyden ja teknologian näkökulmasta - Vertaisarviointi pienryhmittäin
• Opintokäynti tai virtuaalikäynti ympäristöön jossa teknologiaa hyödynnetään tai esitellään

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page