Effective Organizational Communication (5 cr)
Code: R0255-3009
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 08.08.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.09.2021 - 26.11.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Teachers
- Tiina Leppäniemi
- Study unit
- R0255
Learning outcomes
The student is able to
- plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
- plan and maintain the organization’s media relations
- encapsulate and communicate the organization’s key messages
- communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
- measure and analyse the effectiveness of communications
Location and time
Tarkista lukujärjestyksen luentoajat.
Teaching methods
Kiinnostavatko sinua yritysviestintä ja sen ilmiöt? Haluaisitko oppia tarkastelemaan yritysten meille lähettämiä viestejä ja pohtia niiden takana vaikuttavia päätöksiä? Oletko koskaan pohtinut, mikä saa yritykset, kaupungit, kunnat ja muut tahot viestimään tietyllä tavalla tai miten omia ostokäyttäytymisiäsi ohjaavat ulkoapäin tulevat viestit? Mikäli haluat kartuttaa oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista, on tämä opintojakso juuri sinulle. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.
Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan suomalaisen suuremman yrityksen yksin tai parin kanssa, ja seuraat yrityksen viestintään syksyn ajan. Luennoilla saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.
Tämä opintojakso toteutetaan kampustoteutuksena eli lähiopetusta järjestetään lukujärjestyksen mukaisesti Tikkurilan kampuksella.
Luennoilla käsitellään opintojaksolle tärkeitä teoreettisia näkökulmia viestinnän ulottuvuuksista, esimerkkejä yrityselämästä ja ohjataan tehtävien tekemisessä. Lähiopetuksen rinnalla kulkevat tehtävät, joiden palautusajat porrastetaan opintojakson etenemisen tahdissa. Välitehtävien deadlinet rytmittävät opintojakson suoritusta siten, että opiskelija etenee kurssilla vaiheittain. Opintojakson lopussa palautetaan hieman isompi raporttitehtävä, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen.
Employer connections
Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti.
Exam schedules
Katso luentoaikataulu lukujärjestyksestä. Luentojen päätyttyä opiskelijat tekevät itsenäistä tehtävää marraskuun puoliväliin saakka. Loppuraportin palautuspäivä sovitaan kurssin alussa.
Student workload
Opiskelijan työmäärä jakautuu teemojen mukaan porrastettuna koko opintojakson ajan. Opintojakson sisältö ja rytmitys esitellään ensimmäisellä luentokerralla ja toki myös opintojakson verkkotyötilassa (Canvas).
Evaluation scale
H-5