Effective Organizational Communication (5 cr)
Code: R0255-3001
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 19.08.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
27.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 25
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Teachers
- Tiina Leppäniemi
- Study unit
- R0255
Learning outcomes
The student is able to
- plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
- plan and maintain the organization’s media relations
- encapsulate and communicate the organization’s key messages
- communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
- measure and analyse the effectiveness of communications
Location and time
Lähiopetus tapahtuu Tikkurilan kampuksella. Yksi lähiopetustapaamisista on vierailu lähialueella (Helsinki / Vantaa) toimivaan yritykseen. Opintojakso kestää syyslukukauden 2018. Katso tarkemmat tiedot opetuksen aikataulusta.
Materials
Opiskelija saa kirjavinkkejä opintojaksolla. Muu materiaali tulee opettajalta.
Teaching methods
Opintojakso sisältää lähiopetustapaamisia. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta lähiopetustapaamisissa tehdään tehtäviä, jotka vaikuttavat arvosanaan, ja jotka voi palauttaa ainoastaan tunnin päätteeksi. Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu yksin tai pareittain tehtävä laajempi yritysviestinnän raportti.
Employer connections
Opintojakson tehtävä kohdistuu todelliseen liike-elämän yritysviestintään, mutta sitä ei toteuteta toimeksiantajalähtöisenä projektina vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi yrityksen viestintää itsenäisesti. Yritysvierailu toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Exam schedules
Tulossa.
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Lähitapaamiset noin 40%
Itsenäinen / pareittain tehtävä yritysviestinnän analyysi 40%
Tuntitehtävät 20%
Evaluation scale
H-5
Further information
Kiinnostaako yritysviestintä? Haluaisitko oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista?
Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan yrityksen yksin tai parin kanssa ja seuraat heidän yritysviestintäänsä syksyn 2018 ajan. Lähiopetustapaamisissa saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä. Näiden oppien, lähteiden ja oman analysointisi yhteistyössä muodostat lopputyön, joka toimii 70% arvioinnin perusteena.
Tule mukaan opintojaksolle, jos yritysviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.