LK: Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen -PROJEKTI 1: Asiakaslähtöisen markkinoinnin, brändin, tarinan ja viestinnän kehittäminen kuluttajille (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0213-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
25.11.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.01.2020 - 07.05.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Laurea-ammattikorkeakoulu
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä liiketoimintamalleja ja -prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- valita oikeat markkinointitoimenpiteet eri kohderyhmille
- hinnoitella tuotteita ja palveluita
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen
Aika ja paikka
Ks aikataulu. Ensimmäisellä tapaamisella organisoidutaan ja käydään läpi aikataulut ym. asiat.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sovitaan projektin alussa. Projektiin liittyvä kirjallisuus.
Toteutustapa
MITÄ OPIT? Alustataloutta (yksi harvoja alustatalouden yrityksiä Suomessa!), Asiakaslähtöistä liiketoiminnan kehittämistä, palvelun kehittämistä & markkinointia.
Toteutusmuoto: Projekti. AIHE 1: Brändin ja tarinan rakentaminen, palvelun muotoilukuluttajille asiakaslähtöisesti, miten erilaistutaan; miksi juuri kuluttajan kannattaa valita tämä yritys? . AIHE 2: Markkinoinnin ja Someviestinnän organisointi ja kouluttaminen.
Toimeksiantaja: Alustatalouden mallilla (skaalautva, keskitetty palvelumalli) toimiva hyvinvointialan yritys: Fysi Partners Finland Oy
Projektiin otetaan 7 opiskelijaa.
Projektin ohjaaja: Tero Uusitalo
Muut moduulit, johon voit saada pisteitä: Projektijohtaminen (projektipäällikkö)
HUOM. Jos haluat projektipäälliköksi tähän projektiin, ilmoitathan halukkuutesi etukäteen: tero.uusitalo@laurea.fi
Projektiin osallistuu SOL-opiskelijoita + avoin kaikille Laureallaisille.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Toteutetaan työelämäyhteistyöprojektina yrityskumppanin kanssa.
Arviointiasteikko
H-5