Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-3008
General information
- Enrollment
-
26.11.2018 - 02.12.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.01.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Opintojakson aloitusinfo 22.1.2019 klo 17-18 Zoom. Optima työtila avautuu viimeistään 15.1.2019.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.