Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0213-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 26.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2019 - 20.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Yhteinen
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 120
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Seppo Luode
Heikki Ruuskanen
Jukka Rautio
Vastuuopettaja
Jukka Rautio
Opintojakso
R0213

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä liiketoimintamalleja ja -prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- valita oikeat markkinointitoimenpiteet eri kohderyhmille
- hinnoitella tuotteita ja palveluita
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

HUOM! Vaikka kyseessä on verkko-opintojakso, niin opintojakso aloitetaan yhteisellä työpajalla 30.8 Tikkurilan kampuksella klo 12-14 tilassa B503-504. Osallistuminen työpajaan on olennainen osa opintojakson suoritusta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun