Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-3001

General information


Enrollment
26.11.2018 - 02.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.02.2019 - 10.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
6 cr
Virtual proportion
4 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Eeva Miettinen
Johanna Lunkka
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Otaniemen kampus.
Ensimäinen tunti ja opintojakson orientaatio on 4.2. klo 9-12.
Kampuksella tapaamisia on yhteensä 7, aikataulu Pepin lukkareissa. Loppupalaverit 7.5.2019.

Materials

Tenttikirja: Osia kirjasta Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström ja Leppänen (2015).
Opintojakson luennot.
Tarkemmat tiedot ohjaajien jakamasta materiaalista.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kampuksella lähipäivinä, ja materiaalit ja tehtävät ovat Optima -työtilassa.
Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa, tai nuoren yrityksen liiketoimintaa. Vaihtoehtona tiimi voi kehittää Seniori365-palvelun liiketoimintaa.

Completion alternatives

Osaamisen näyttö. Näyttöpäivä la 1.12.

Student workload

Tehtävät ja niiden palautukset on aikataulutettu tasaisesti läpi opintojakson. Suurin osa työstä tehdään tiimissä.
Tentti tehdään itsenäisesti verkossa.

Content scheduling

Opintojakso on jaksotettu kolmen kuukauden mittaiseksi, ja palautukset jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page