Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-3001
General information
- Enrollment
-
26.11.2018 - 02.12.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.02.2019 - 10.05.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Otaniemen kampus.
Ensimäinen tunti ja opintojakson orientaatio on 4.2. klo 9-12.
Kampuksella tapaamisia on yhteensä 7, aikataulu Pepin lukkareissa. Loppupalaverit 7.5.2019.
Materials
Tenttikirja: Osia kirjasta Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström ja Leppänen (2015).
Opintojakson luennot.
Tarkemmat tiedot ohjaajien jakamasta materiaalista.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kampuksella lähipäivinä, ja materiaalit ja tehtävät ovat Optima -työtilassa.
Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa, tai nuoren yrityksen liiketoimintaa. Vaihtoehtona tiimi voi kehittää Seniori365-palvelun liiketoimintaa.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö. Näyttöpäivä la 1.12.
Student workload
Tehtävät ja niiden palautukset on aikataulutettu tasaisesti läpi opintojakson. Suurin osa työstä tehdään tiimissä.
Tentti tehdään itsenäisesti verkossa.
Content scheduling
Opintojakso on jaksotettu kolmen kuukauden mittaiseksi, ja palautukset jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle.
Evaluation scale
H-5