Asiakkuus- ja projektiosaaminen / NTV219KA (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0212-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
02.09.2019 - 26.11.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 7 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Minna-Kaisa Lehtilinna
- Eeva Haikonen
- Tiina Turku
- Vastuuopettaja
- Tiina Turku
- Opintojakso
- R0212
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen
Toteutustapa
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Osallistuminen Caito-projektiin. Esittely opintojakson alkutapaamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Arviointiasteikko
H-5