Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus- ja projektiosaaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0212-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 26.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2019 - 16.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Anne Martola
Eveliina Hytönen
Vastuuopettaja
Anne Martola
Opintojakso
R0212

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.85655
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro. https://laurea.finna.fi/Record/laurus.84006

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan lähitapaamisilla, työpajoilla, tentillä sekä yksilö- ja ryhmätehtävillä.
Jaksolla toteutetaan tiimityönä yritykselle markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvä projekti, jossa analysoidaan yrityksen nykyistä markkinointia ja kehitetään jotakin sen osa-aluetta käyttäen kehitystyön menetelmiä.
Tiimityöllä ja projektin toteutuksella on opintojakson arvioinnissa suuri painoarvo

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehitystyö tehdään

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tiimit muodostetaan ensimmäisellä kerralla, joten kaikkien läsnäolo silloin on välttämätöntä.

Siirry alkuun