Skip to main content

Innovative Development of Well-being Services (5 cr)

Code: R0208-3023

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Lohja
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Teachers
Pihla Salemaa
Teacher in charge
Pihla Salemaa
Study unit
R0208

Learning outcomes

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon.

Sitra (2020): Megatrendit.

Muu toteutuksella käytettävä materiaali esitellään lähiopetuspäivillä ja verkkoympäristöissä.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään yritysvierailu ja/tai perhedytään yritystoimintaan, sekä perehdytään erilaisiin työelämän kehittämisen malleihin.

Exam schedules

Opintojakson pakolliste läsnäolopäivät ovat

Orientaatiopäivä
Menetelmällinen kehittämispäivä
VIerailijapäivä
Seminaaripäivä

kts. aikataulut

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Innovatiivisen kehittämisessä osaamisen näytön perustana on vähintään 12 kuukauden työskentely hyvinvointialalla, jossa opiskelija on kehitellyt/ideoinut/toteuttanut jotain alan palveluinnovaatiota/ palvelukonseptia, jota ei ole ollut olemassa ennen tätä työskentelyjaksoa.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Toteutus koostuu lähiopetuksesta, seminaariopetuksesta, pienryhmissä työskentelystä ja ohjaustapaamisesta lehtorin/ lehtorien kanssa.

Lähiopetus - 36h
Pienryhmän ohjaustapaaminen - 4h
Pienryhmätyöskentely - 94 h

Content scheduling

Suomeksi
Toteutuksen sisältöinä ovat
- tulevaisuusajattelu, megatrendit ja hiljaiset signaalit
- innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
- asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
- luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut
- pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa

Toteutuksen välitehtävät tehdään kehittämisprosessin aikana, seminaaripäivänä annetaan toteutuksesta suullinen näyttö kehittämisosaamisesta.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Go back to top of page