Professional Development in Practice IV (15 cr)
Code: R0198-3011
General information
- Enrollment
-
26.11.2018 - 02.12.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.01.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 14 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- English
- Finnish
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Anna-Kaisa Hankaniemi
- Tiina Mäkelä
- Irene Pylkkänen
- Kirsi Leinonen
- Teacher in charge
- Irene Pylkkänen
- Study unit
- R0198
Learning outcomes
The student is able to
- plan, implement and evaluate nursing of patients at different life stages
- assess the need for services and care of vulnerable and multicultural patients
- apply client-centred working methods to improve the inclusion, well-being and rehabilitation of clients
- work in a multidisciplinary team and network taking advantage of shared expertise
Location and time
Harjoittelu 21.1.- 17.3.2019
Ennen harjoittelua tulee olla suoritettuna:
-lastentautien tehtävälomake
-naistentautien tehtävälomake
-kotihoidon tehtävät
-työpajat (perhehoitotyö)
-lääkelaskut (4.moduuli)
Teaching methods
This study-unit contains:
1) 4 weeks of family nursing practice
2) 4 weeks of homecare practice
3) maternitycare studying (1 cr)
4) Councelling of vulnerable groups ( 2 cr)
Employer connections
Harjoittelut toteutuvat työelämäympäristöissä. Myös projektissa ja äitiyshuollon direktiivi-osiossa hyödynnetään vahvasti työelämäkumppanuuksia.
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö jakautuu:
Lähiopetus ja -ohjaus
Työharjoittelut
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti yhteistyötahon kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Content scheduling
TYÖHARJOITTELUT 4+4 VIIKKOA 11 op
ÄITIYSHUOLLON HARJOITTELU 1 op (PAKOLLINEN)
VULNERABLE GROUPS AND SERVICE INTEGRATION 3 cr/ HAAVOITTUVAT ASIAKASRYHMÄT JA PALVELUJEN INTEGROINTI 3op
Haavoittuvat ja monikulttuuriset asiakaat ja heidän osallisuuden, toimijuuden ja kuntoutumisen tukemisen menetelmät ja toimintatavat
Palveluohjaus ja palvelujen integraatio
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
-Harjoittelua varten tarvitaan rikosrekisteriote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita. Ohjeet löydät Optimasta "Terveysalan harjoittelu" -työtilasta. Opiskelijan on huolehdittava rikosrekisteriotteen tilaamisesta ja näyttämisestä koululla (opintopäällikölle) hyvissä ajoin ennen harjoittelun alkua.
-monissa harjoittelupaikoissa edellytetään myös sitä, että opiskelijalla on tehtynä TARTUNTATAUTISELVITYS (HUS).