Project Management and Communication (5 cr)
Code: R0183-3073
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 65
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Kirsi Kiiveri
- Monika Cseh
- Hannele Pulkamo
- Anja Mertanen
- Study unit
- R0183
Learning outcomes
The student is able to
- plan, implement and evaluate a practical project in multidisciplinary cooperation
- work in an appropriate way in multicultural organisations and networks
- acquire and use information to support development, and use ICT tools
- communicate appropriately and in a goal-oriented way in the communication and documenting situations required by the project
Location and time
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]
Materials
Hirsijärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Juvonen, S., Marjanen, P. & Meristö, T. (Eds.) 2019. Learning by Developing 2.0. Case studies in theory and practice. Laurea Publications 101. Vantaa: Laurea-ammattikorkeakoulu Oy. Viitattu 23.4.2020. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/159833/Laurea%20julkaisut%20101.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Järvinen, P. & Rousku, K. 2017.Työpaikan tietoturvaopas: tunnista uhat, hallitse riskit. Helsinki: Alma Talent
Keinonen, K.J. 2013. Microsoft Excel 2013 Käytön perusteet. E-kirja. Turku: Ornanet koulutus
Keinonen, K.J. 2013. Microsoft Word 2013: edistynyt käyttö. E-kirja. Turku: Ornanet koulutus
Keinonen, K.J. 2013. Microsoft PowerPoint 2013: edistynyt käyttö. Turku: Ornanet koulutus
Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja teksti. Helsinki: Gaudeamus. Saatavissa myös e-kirjana.
Kymälainen H-R, Lakkala M., Carver E., Kamppari K. (2016) Opas projektityöskentelyyn. Tieteestä toimintaan -verkoston julkaisu. Helsingin yliopisto. https://helda.helsinki.fi/handle/10138/157964
Mäntyneva, M. 2016. Hallittu projekti: jäntevästi suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen. E-kirja. Helsinki: Kauppakamari
Pelin, R. 2011. Projektihallinnan käsikirja. Helsinki: Projektijohtaminen Oy
Ruuska, K. 2005. Pidä projekti hallinnassa. Helsinki: Talentum
Muu opintojakson oppimateriaali ja kirjallisuus esitellään Canvas-työtiloissa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojakson aikana toteutetaan pienryhmissä yhdessä työelämäkumppanien kanssa LbD-malliin pohjautuva projekti, jonka sisältönä on eri asiakasryhmille suunnattu ohjaustapahtuma.
Exam schedules
1.9. klo 8.30 – 11.30 Opintojakson aloitus: orientaatio ja työvälineet (läsnäolovelvollisuus)
8.9. klo 8.30 – 11.30 Projektin aloitus (läsnäolovelvollisuus)
27.10. klo 8.30 -15.45 Ohjaustapahtuman demonstraatiot (läsnäolovelvollisuus)
28.10. – 20.11.2020 Projektin ohjaustapahtuman toteutus, oma pienryhmä
8.12.2020 Projektin päätösseminaari (läsnäolovelvollisuus)
Opintojakson lähiopetuksen tarkemmat aikataulut näkyvät Pakissa.
Eri osioiden itsenäisen opiskelun tehtävien palautuspäivien ja palautusten uusintapäivien ajankohdat löydät Canvas-työtilasta.
International connections
Opintojaksolle ei ole suunniteltu Kv-yhteyttä.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Jos sinulla on opintojakson tavoitteiden mukaista osaamista jossakin tai useammassa osiossa ja haluaisit suorittaa osion näytöllä, ole yhteydessä ao. osion opettajaan.
Student workload
Työvälineet:
Lähiopetus ja ohjaus 4 h Itsenäinen oppiminen 23 h
Tiedonhaku:
Lähiopetus ja ohjaus 3h Itsenäinen oppiminen 10 h
Viestintä:
Lähiopetus ja ohjaus 20 h Itsenäinen oppiminen 34 h
Projektiosaaminen:
Lähiopetus ja ohjaus 18 h
Itsenäinen oppiminen 23 h
YHT 135 h
Content scheduling
Orientaatio 1.9.2020
Työvälineiden lähiopetus 1.9. ja Zoom-ohjaus 5.10., itsenäisen oppimisen tehtävien palautus 30.10.2020 mennessä.
Tiedonhaku: Lähiopetus 14.9.2020, Verkkokurssi 14.9. alkaen, itsenäisen oppimisen tehtävien palautus 15.11.2020 mennessä.
Viestintä: Lähiopetus 7.9. – 23.11.2020, suullisen ilmaisun näyttö projektin päätösseminaarissa, itsenäisen oppimisen tehtävien palautus canvas-oppimisympäristössä annetun aikataulun mukaisesti..
Projektiosaaminen: Lähiopetus 8.9. – 8.12.2020. Itsenäinen oppiminen ja siihen liittyvät tehtävä projektin aikataulun mukaisesti.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opintojakson tavoitteisiin pääsy edellyttää sujuvia digitaitoja ja Laurean oppimisympäristöjen tuntemusta. Tämän vuoksi on suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut opintoihin orientoivan Verkko-orientaatio –kurssin ennen tämän opintojakson alkua.
Tutkintosäännön 18 § mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”