Pedagogic Potential of Music (10 cr)
Code: R0145-3005
General information
- Enrollment
-
06.02.2023 - 12.02.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
23.03.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Anne Eskelinen
- Lassi Salin
- Anu Lindström
- Teacher in charge
- Anne Eskelinen
- Scheduling groups
- Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS
- Study unit
- R0145
Learning outcomes
The student
- acquires a command of social pedagogy work models that help build growth, development and inclusion using music
- are able to apply and use musical methods and their theoretical premises in supporting individual and group wellbeing
- knows how to plan, guide and evaluate musical activities and group processes in order to build growth, development and participation
- is able to understand through their own musical work the potential of music in supporting wellbeing and as a working resource
- is capable of encouraging, developing and influencing musical activities in the field of wellbeing
Materials
Oppimateriaalit ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Teaching methods
Opintojakson lähiopetuksessa tutustutaan kokemuksellisesti musiikin työtapoihin ja elementteihin hyvinvoinnin, kasvatuksen ja kuntoutuksen näkökulmasta sekä tutkitaan ja kehitetään omaa musiikillista työskentelyä yhteisen toiminnan kautta ja teoreettisista lähtökohdista käsin. Opintojaksolle osallistuminen ei edellytetä aiempia musiikkiopintoja tai musiikillista osaamista.
Jakson aikana kehitetään ja vahvistetaan omaa ohjaajan roolia sekä valmiuksia musiikkitoiminnan suunnitteluun, ohjaamiseen ja arviointiin. Jakson aikana syvennetään näkemystä musiikin käytön mahdollisuuksista sosiaalialan työssä omien kokemusten ja teoriatiedon pohjalta. Asiakastyön projektien kautta harjoitellaan musiikin soveltamista asiakastyöhön.
HUOMIOITHAN ETTÄ opintojakson lähiopetuksessa on 80% läsnäolovelvollisuus.
Employer connections
Opintojakson aikana toteutetaan työelämäprojekti, jossa sovelletaan musiikkia työmenetelmänä.
Exam schedules
Tutustu opintojakson aikatauluun Pakin kautta.
International connections
Opintojaksolla käytetään materiaaleina kansainvälisiä artikkeleita ja julkaisuja.
Completion alternatives
Jos koet, että sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvä osaaminen voit hakea hankkimasi osaamisen tunnistamista ja tunnustamista eli näyttöoikeutta Laurean ohjeiden mukaisesti.
Student workload
Opintojakso sisältää lähiopetusta noin 3 op. Opiskelijan tulee sitoutua lähiopetukseen, jossa läsnäolovelvollisuus on 80%. Projektityöskentely toteutetaan opiskelijoiden oman aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää itsenäisesti ja ryhmässä toteutettavia oppimistehtäviä.
Content scheduling
Musiikin työtavat ja menetelmät hyvinvointia tukemassa 5 op
Osio sisältää lähiopetusta 3 op ja oppimistehtävien työstämistä 2 op. Lähiopetuksen teemoja ovat mm. 1. yhteismusisointi kuvionuotein, 2. musiikin työtapoja, menetelmiä ja elementtejä käytännön ohjaajan työn tueksi, 3. musiikin ohjaaminen ja soveltaminen eri asiakasryhmissä. Lähiopetukseen tai oman musiikillisen ilmaisun kehittämiseen liittyviä oppimistehtäviä toteutetaan yksin, pareittain tai pienryhmissä.
Projektityöskentely 3 op
Pienryhmissä oman valinnan mukaan toteutettava asiakasprojekti, jossa sovelletaan musiikkia kasvatuksen, kuntoutuksen tai hyvinvoinnin tukemiseen
Portfolio 2 op
Opintojaksosta tehdään kokoava portfolio, jossa syvennytään pohtimaan opintojakson antia ja oman osaamisen kehittymistä musiikin ohjaajana toimimisen näkökulmasta.
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”